Tőkehiány sújtja a járműipart

Mayer György
2003. 03. 06. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új kihívásokkal kell szembenéznie uniós csatlakozásunkat követően a magyarországi gépjármű-beszállítói iparnak. Az egyik lényeges kérdés – amelyhez kormányzati segítségre van szükség –, hogy tőkehiány ne gátolja a vállalatok fejlődését, mert ellenkező esetben versenyhátrányba kerülnek a cégek – jelezte Bogdanovits László, a Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetsége főtitkára tegnap, egy szakmai fórumon. Mint mondta: az iparágban döntően kis- és középvállalatok dolgoznak, s a jelenleg működő közel háromszáz cég 85 ezer embernek ad munkát. Termelésük 90 százaléka exportra kerül, fő piacuk az Európai Unió. Sajnos az ágazatban csökken a szellemi munka aránya, ezért nagyon lényeges, hogy növelni lehessen a hozzáadott érték arányát. Szöllősi László, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője szerint a mikrohitelprogram indulása óta, az eltelt két év alatt több mint 21 ezer vállalkozás vett fel 32 milliárd forint hitelt. Tavaly elfogyott az erre szánt keret, ezért a tárca felfüggesztette a folyósítást. Terveik szerint az idén átdolgozzák a programot, és több bankot bevonnak a hitelezésbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.