Új kihívásokkal kell szembenéznie uniós csatlakozásunkat követően a magyarországi gépjármű-beszállítói iparnak. Az egyik lényeges kérdés – amelyhez kormányzati segítségre van szükség –, hogy tőkehiány ne gátolja a vállalatok fejlődését, mert ellenkező esetben versenyhátrányba kerülnek a cégek – jelezte Bogdanovits László, a Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetsége főtitkára tegnap, egy szakmai fórumon. Mint mondta: az iparágban döntően kis- és középvállalatok dolgoznak, s a jelenleg működő közel háromszáz cég 85 ezer embernek ad munkát. Termelésük 90 százaléka exportra kerül, fő piacuk az Európai Unió. Sajnos az ágazatban csökken a szellemi munka aránya, ezért nagyon lényeges, hogy növelni lehessen a hozzáadott érték arányát. Szöllősi László, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője szerint a mikrohitelprogram indulása óta, az eltelt két év alatt több mint 21 ezer vállalkozás vett fel 32 milliárd forint hitelt. Tavaly elfogyott az erre szánt keret, ezért a tárca felfüggesztette a folyósítást. Terveik szerint az idén átdolgozzák a programot, és több bankot bevonnak a hitelezésbe.
Lövöldözésben sérült meg több katona az amerikai hadsereg bázisán
