Üdülési csekk: növekvő forgalom

2003. 03. 06. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Üdülési csekkekből a cégek az idei év első két hónapjában 305 millió forint értékben vásároltak, ami két és félszerese az elmúlt év azonos időszakában elért forgalomnak – mondta Pál Béla, a Miniszterelnöki Hivatal turizmusért felelős politikai államtitkára a Magyar Turizmus (MT) Rt. tegnapi sajtótájékoztatóján. Kiemelte: míg 1998-ban 457 millió forint értékben vásároltak a vállalatok üdülési csekket, addig 2002-ben ez a szám elérte az 1,8 milliárd forintot.
Pál Béla arra számít, hogy a tavalyi üdülésicsekk-forgalom az idén legalább a duplájára nő. Elmondta: ez a konstrukció alkalmas arra, hogy az idegenforgalom szempontjából holtszezonnak számító időszakot aktívvá tegye, s egyben élénkítse a belföldi vendégforgalmat. Mint ismert, az idei évtől az üdülési csekk adómentes értékhatárát 150 százalékkal, 50 ezer forintra emelték meg.
Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója bejelentette: közös marketingkampányt indítanak a Nemzeti Üdülési Szolgálattal (NÜSZ) az üdülési csekkek népszerűsítésére a cégek, munkavállalók és a kereskedelmi szálláshelyek körében. Első ütemben 110 ezer céghez juttatnak el levelet, majd PR-cikkeket jelentetnek meg újságokban és tájékoztató fórumokat tartanak.
Réti Ágnes, a NÜSZ ügyvezető igazgatója elmondta: az elmúlt öt évben üdülési csekkekkel főleg alacsonyabb kategóriájú szálláshelyeken fizettek, ám a szabályozás változása lehetővé teszi a 3-4 csillagos hotelek megfizetését is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.