Üdülési csekkekből a cégek az idei év első két hónapjában 305 millió forint értékben vásároltak, ami két és félszerese az elmúlt év azonos időszakában elért forgalomnak – mondta Pál Béla, a Miniszterelnöki Hivatal turizmusért felelős politikai államtitkára a Magyar Turizmus (MT) Rt. tegnapi sajtótájékoztatóján. Kiemelte: míg 1998-ban 457 millió forint értékben vásároltak a vállalatok üdülési csekket, addig 2002-ben ez a szám elérte az 1,8 milliárd forintot.
Pál Béla arra számít, hogy a tavalyi üdülésicsekk-forgalom az idén legalább a duplájára nő. Elmondta: ez a konstrukció alkalmas arra, hogy az idegenforgalom szempontjából holtszezonnak számító időszakot aktívvá tegye, s egyben élénkítse a belföldi vendégforgalmat. Mint ismert, az idei évtől az üdülési csekk adómentes értékhatárát 150 százalékkal, 50 ezer forintra emelték meg.
Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója bejelentette: közös marketingkampányt indítanak a Nemzeti Üdülési Szolgálattal (NÜSZ) az üdülési csekkek népszerűsítésére a cégek, munkavállalók és a kereskedelmi szálláshelyek körében. Első ütemben 110 ezer céghez juttatnak el levelet, majd PR-cikkeket jelentetnek meg újságokban és tájékoztató fórumokat tartanak.
Réti Ágnes, a NÜSZ ügyvezető igazgatója elmondta: az elmúlt öt évben üdülési csekkekkel főleg alacsonyabb kategóriájú szálláshelyeken fizettek, ám a szabályozás változása lehetővé teszi a 3-4 csillagos hotelek megfizetését is.
Lövöldözésben sérült meg több katona az amerikai hadsereg bázisán
