Valamivel többen kedvelik és gyakrabban fogyasztják a fagylaltot mint a jégkrémet, különösen a tízen- és huszonévesek, illetve a magasabb jövedelmű családok tagjai járnak az élen – derül ki a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 1989–2003” című tanulmányából, a 15 éven felüli felnőtt lakosságot reprezentáló felmérése alapján.
A fogyasztásban a jövedelem is jelentős szerepet játszik, hiszen a havi nettó 80 000 forint alatti bevétellel rendelkező háztartásban élők fele, a 150 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élőknek viszont kétharmada fagylaltkedvelő. Hasonló trend érvényesül a jégkrémnél is. Regionálisan három részre szakad az ország. A Dunától keletre a legnépszerűbb a jégkrém és a fagylalt, azután a Dunántúl következik, majd a főváros. A fogyasztás gyakoriságánál viszont egységesebb a kép, habár Budapest mutatói a legmagasabbak. Településnagyság szerint a kisebb városok és falvak lakói inkább szeretik a nyári csemegéket, mint az 50 000 lakosúnál nagyobb városban élők. Az egészséges táplálkozásra törekvők között viszonylag kevesen kedvelik a fagylaltot és a jégkrémet, de ez a visszafogottság a fogyasztás gyakoriságában már nem mutatkozik meg. Az ACNielsen Piackutató Intézet felmérése szerint az impulzus jégkrémek mennyiségi részesedése egy év alatt 16,5 százalékról 12 százalékra csökkent a családi jégkrémekkel szemben. Az értékbeni részesedés ugyanebben a kategóriában 41-ről 34,5 százalékra csökkent. A családi jégrémek literenkénti átlagára a vizsgált időszakban 436 és 498 forint között változott. Az impulzus, azaz pálcikás jégrémek darabonkénti átlagára kiegyenlítettebb volt, csak 160 és 170 forint között mozgott.
Jöjj el, Urunk, Jézus!















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!