A Magnum vezeti a jégkrémpiacot

Azt nem mondhatjuk, hogy jeges vagy éppen csúszós lenne a magyar jégkrémpiac, azt viszont igen, hogy a vezető pozíciót az Algida termékei töltik be, összességében pedig a Magnum vezet.

Nagy Ottó
2003. 07. 23. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly a teljes magyar jégkrémpiac (jégkrém+fagylalt együtt) mintegy négy százalékkal nőtt az előző évhez viszonyítva, így elérte a 34 millió litert, és a közel 28 milliárd forintnyi értéket. Az egy főre jutó magyar jégkrémfogyasztás pedig meghaladta a három litert a GfK adatai szerint – vázolta a Boródi Attila, az Unilever vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.

Az impulzus termékekből (pálcikás jégkrémek), valamint a vendéglátó-ipari fagylaltokból az egész magyar piacon tavaly összesen mintegy 11 millió litert értékesítettek, amely értékben meghaladta a 15 milliárd forintot – mondta Boródi Attila. Az impulzus jégkrémek között az Algidához tartozó márkák a piacvezetők. A GfK szerint ebben a kategóriában minden négy eladott termékből három Algida termék: a Magnum 43, a Cornetto 14 százalékos piacrésszel büszkélkedhet, de ezen a toplistán még a Solero és a Big is kimagasló pozíciót tudhat magéának. Magyarországon a Magnum évek óta az impulzus kategória és egyben a teljes jégkrémpiac vezető márkája. Három év alatt az impulzus jégkrémek piacán elért részesedése 12 százalékkal nőtt.
A családi jégkrémpiac növekedése főképpen a hipermarketek terjedésével van összefüggésben, és a saját márkás termékek megjelenése is új, árérzékeny vásárlócsoportokat vonzott a kategória felé. A teljes Algida termékcsalád részesedése a családi piacon értékben 40 százalék. A piac vezető márkája, mind értékben, mind pedig mennyiségben a Carte d’Or.

Az Algida nagy hangsúlyt fektet termékeinek fejlesztésére, és arra, hogy versenytársai előtt rukkoljon ki újdonságaival. Erre jó példa a Cornetto Soft. Idei újdonságaink közül érdekességként a Solero Smoover emelhető ki, amely átmenetet képvisel az üdítőital és a jégkrém között, egyesítve mindkettő előnyös tulajdonságait – ismertette Boródi Attila. A cég termékfejlesztéseiről elmondta, a vállalatcsoport európai innovációs központjában dolgoznak az eddigi termékek tökéletesítésén és újak bevezetésén, de jelentős termékfejlesztést folytatnak Magyarországon is. A magyar termékfejlesztők munkáját dicséri például az idén piacra dobott Hamtaro gyermek-jégkrémcsalád, a Solero Power, vagy a családi jégkrémek közül a Carte d’Or Gerbeaud.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.