Tavaly a teljes magyar jégkrémpiac (jégkrém+fagylalt együtt) mintegy négy százalékkal nőtt az előző évhez viszonyítva, így elérte a 34 millió litert, és a közel 28 milliárd forintnyi értéket. Az egy főre jutó magyar jégkrémfogyasztás pedig meghaladta a három litert a GfK adatai szerint – vázolta a Boródi Attila, az Unilever vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.
Az impulzus termékekből (pálcikás jégkrémek), valamint a vendéglátó-ipari fagylaltokból az egész magyar piacon tavaly összesen mintegy 11 millió litert értékesítettek, amely értékben meghaladta a 15 milliárd forintot – mondta Boródi Attila. Az impulzus jégkrémek között az Algidához tartozó márkák a piacvezetők. A GfK szerint ebben a kategóriában minden négy eladott termékből három Algida termék: a Magnum 43, a Cornetto 14 százalékos piacrésszel büszkélkedhet, de ezen a toplistán még a Solero és a Big is kimagasló pozíciót tudhat magéának. Magyarországon a Magnum évek óta az impulzus kategória és egyben a teljes jégkrémpiac vezető márkája. Három év alatt az impulzus jégkrémek piacán elért részesedése 12 százalékkal nőtt.
A családi jégkrémpiac növekedése főképpen a hipermarketek terjedésével van összefüggésben, és a saját márkás termékek megjelenése is új, árérzékeny vásárlócsoportokat vonzott a kategória felé. A teljes Algida termékcsalád részesedése a családi piacon értékben 40 százalék. A piac vezető márkája, mind értékben, mind pedig mennyiségben a Carte d’Or.
Az Algida nagy hangsúlyt fektet termékeinek fejlesztésére, és arra, hogy versenytársai előtt rukkoljon ki újdonságaival. Erre jó példa a Cornetto Soft. Idei újdonságaink közül érdekességként a Solero Smoover emelhető ki, amely átmenetet képvisel az üdítőital és a jégkrém között, egyesítve mindkettő előnyös tulajdonságait – ismertette Boródi Attila. A cég termékfejlesztéseiről elmondta, a vállalatcsoport európai innovációs központjában dolgoznak az eddigi termékek tökéletesítésén és újak bevezetésén, de jelentős termékfejlesztést folytatnak Magyarországon is. A magyar termékfejlesztők munkáját dicséri például az idén piacra dobott Hamtaro gyermek-jégkrémcsalád, a Solero Power, vagy a családi jégkrémek közül a Carte d’Or Gerbeaud.
Emelkedő nemzet















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!