Díjfizetés a német sztrádákon

A németországi autópálya-hálózaton augusztus 31-től fizetnek útvonalarányos díjat a kamionok üzemben tartói. Idén a magyar fuvarozóknak nem lesz lehetőségük, hogy az új autópályadíjak miatt emeljék áraikat.

Putsay Gábor
2003. 07. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Németországban évente 1,2– 1,4 millió nehézgépjármű terheli a tizenkétezer kilométer hosszú autópálya-hálózatot, a külföldi fuvarozók száma meghaladja a félmilliót. A német kormány döntésének megfelelően augusztus 31-től a tizenkét tonnánál nagyobb össztömegű járművek üzemben tartói kilométerenként 9–14 eurócentet kötelesek fizetni a sztrádák használatakor. Előzetes számítások szerint az állam évente 2,8 milliárd euró bevételre tesz szert. Hans-Christian Maas, a díjfizető rendszert kiépítő és üzemeltető Toll Collect GmbH tájékoztatási igazgatója tegnap Budapesten elmondta: a díjfizetés- és -ellenőrzés a forgalom akadályozása nélkül elektronikus és műholdas helymeghatározó rendszeren keresztül történik. Azok a fuvarozók, akik gyakorta használják a sztrádákat, valamennyi járműbe egy fedélzeti egységet építhetnek be térítésmentesen – a háromszáz eurós előzetes díj kilométerenként leírható –, a cég által működtetett GPS helymeghatározó rendszer pontosan rögzíti a megtett távolságot. A beltéri egység sms-en küldi a központba a fizetendő öszszeget, a számlát hónap végén kapja meg a tulajdonos. Az automatikus könyvelés mellett interneten lehet előzetesen jelezni az útvonalat, ezenkívül a Toll Collect összesen 3500 terminált helyez el a határállomásokon, terminálokon, benzinkutaknál és kamionparkolókban, ahol egyaránt lehetőség lesz az útvonal kijelölésére és a díjfizetésre. A Toll Collect hatékony ellenőrző hálózatot épített ki, ezenfelül a kötelező díjfizetést a német kormány kiterjesztheti a főútvonalakra is, amennyiben a fuvarozók nagy számban kikerülik a sztrádákat.
Nemzetközi fuvar esetén – az ország külkereskedelmi mutatóiból adódóan – a magyar kamionosok a leggyakrabban a német sztrádákat használják. A változások ellenére idén várhatóan nem emelik a fuvardíjat az érintett vállalkozók, illetve speditőrök, mivel a szerződések többségét a megbízókkal már tavaly októberben megkötötték.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.