Az év első felében jelentett hajótámadások száma 37 százalékkal megugrott: június végéig 234, míg az előző év adott időszakában csak 171 ilyen esetet regisztráltak. A számok azt is jól jelzik, hogy az érintett országok hatóságai tesznek-e intézkedéseket vagy sem a kalózkodás megfékezésére – szögezte le Jayant Abhyankar kapitány, az IMB igazgatóhelyettese a BBC-nek adott interjújában.
A jelentés tükrében a Banglades felségvizein hajózók kétszer annyi kalóztámadásnak voltak kitéve idén, mint tavaly, de Nigéria és India is hasonló mutatókkal bír. Ecuador, Guyana és Szingapúr környéke látványosan biztonságosabb lett.
Indonéziából nemcsak a legtöbb esetet jelentették (a világ összes kalóztámadásának negyedét), de az itt garázdálkodók egyúttal a legkegyetlenebbek is voltak. A bűnözőknek az sem számít, ha egy hajó teljes sebességgel halad: köteleket és kampókat használva hamar megállítják – mutatott rá Abhyankar kapitány.
Eközben a hajózási társaságok egyre többet költenek a biztonságra, egyre jobb technikát vetnek be a támadók ellen. Az év eleje óta egy sor hajót szereltek fel elektromos védőkorláttal, amely kilencezer voltos áramütéssel tartja távol a fedélzetre ólálkodókat. Sokan műholdas követőrendszert szereltetnek fel, így ha a hajók letérnek a megadott útról, azonnal riadóztatják a rendőrséget.
Mindezek ellenére a legtöbb hajó sokat kockáztat, ha az említett vizekre merészkedik – ismeri el az IMB jelentése –, hiszen a bűnözők egyre szervezettebben dolgoznak.
Halálos karambol szenteste, teljesen útzár az érintett szakaszon















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!