Horn Gyula bírálja Csillag Istvánt

A közlekedési ágazat, illetve az ott dolgozók vesztesei lehetnek az uniós csatlakozásnak, ha a kormány és a szaktárca részéről nem történik szemléletváltozás – mondta lapunknak Borsik János. Az Autonóm Szakszervezetek Szövetségének (ASZSZ) elnöke szerint ha meglenne a politikai akarat, pár hónap alatt felállítható lenne egy önálló közlekedési tárca – Medgyessy Péter azonban nem reagál a felvetésre.

Bákonyi Ádám
2003. 07. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horn Gyula volt miniszterelnök nyilatkozata is jelzi, hogy a közlekedéssel kapcsolatos aggodalmainkkal nem vagyunk egyedül – utalt Borsik a volt kormányfő azon nyilatkozatára, hogy nem volt helyes lépés a gazdasági és közlekedési tárca összevonása. Horn úgy véli: az ország jelenlegi helyzetének egyik oka a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) „gyenge teljesítménye”. Borsik emlékeztetett, hogy a kormányátalakításkor személyesen, nemrég pedig levélben kereste meg Medgyessy Pétert az önálló közlekedési tárca felállításának igényével, ám a kormányfő eddig nem reagált a felvetésre. Az érdekvédő közölte: noha az Európai Unió közlekedési bizottsága a vasút „reneszánszát” szorgalmazza, a MÁV Rt. reformja tizenegyezer vasutas és négyezer kilométernyi vasútvonal sorsát teszi bizonytalanná, de a városi és a helyközi autóbusz-közlekedésben is rossz előjelek mutatkoznak. Borsik szerint ha a kormány és a szaktárca továbbra is így „gondoskodik” a közlekedésről, a mintegy kétszázezer munkavállalót tömörítő ágazat az uniós csatlakozás vesztese lehet, amely az egész ország gazdaságára is kihathat. Borsik sürgette az önálló közlekedési tárca felállítását, szavai szerint mára egyértelműen bebizonyosodott, hogy a GKM nem tudja ellátni feladatát, miközben az ágazat helyzete mára „tarthatatlanná” vált. Véleménye szerint – mivel a szükséges infrastruktúra és szakembergárda rendelkezésre áll – akár pár hónap alatt felállítható lenne az önálló közlekedési minisztérium, ha meglenne a politikai akarat. Az érdekvédő szerint akár még egy informatikai és közlekedési minisztérium felállítása is szerencsésebb, illetve EU-komformabb lenne, mint a mostani „házasság”. A jelenlegi tárcával az elmúlt egy évben alig tudott kontaktusba kerülni az ASZSZ, „munkakapcsolatról” pedig beszélni sem lehet – fogalmazott Borsik János.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.