Leo mellett már kapható Bagaméri is

Az egyre erősödő hazai gyártók mellett mintegy harmadát uralja a jégkrémpiacnak a Nestlé-Schöller, amely minden kategóriában kiszolgálja a fogyasztókat. A cég forgalmazza az ismert Leo és a – felejthetetlen – Bagaméri jégkrémeket.

Nagy Ottó
2003. 07. 23. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Harmadát uralja a jégkrémpiacnak a Nestlé-Schöller, de részesedése, mint minden szereplőnek, folyamatosan változik, mert az utóbbi időkben a kis hazai gyártók és a saját márkás termékek egyre erősödnek a piacon – tájékoztatta lapunkat Csigi Mónika, a Nestlé-Schöller marketingmenedzsere. A szakember a nemzetközi tapasztalatokról elmondta, az anyavállalat, a Nestlé részeként most már egyre nagyobb szerepet kap a cég, jelentősen bővült az export is, pillanatnyilag kilenc kelet-közép-európai országba exportálnak jégkrémet.
A nagy hipermarketek sorozatos megnyitásával egyre inkább a családi jégkrémek felé billen a mérleg, persze az impulzus (pálcikás, tölcséres stb.) jégkrémek eddig sem voltak egálban a családival – mondta Csigi Mónika, hozzátéve, hogy jelenleg az eladások több mint 80 százalékát a családi kiszerelésű 750 ml-es, egy- és kétliteres termékek teszik ki. Ennek az az oka, hogy mostanában az emberek egyre inkább hetente, kéthetente mennek nagybevásárlásra a bevásárlóközpontokba, onnan a pálcás, tölcséres jégkrémek hazavitele is gondot okozhat a melegben. A trend egyre inkább a folyton akciózott és literáras, az impulzus jégkrémek árának töredékéért kapható családi jégkrémek irányába tolódik el. Bár az értékbeni megoszlás aránya korántsem ugyanez – mondta Csigi Mónika – mivel az impulzustermékek arányaiban nézve drágábbak, így értékben azok körülbelül 35 százalékot képviselnek a bevételből, szemben a mennyiségi eladások 15 százalékával.

Igyekszünk minden célcsoport igényét kielégíteni, a drágább, jobb minőségűbb Mövenpick termékeket az igazán igyényeseknek kínáljuk, hiszen ezek gondosan válogatott alapanyagokból, szigorú svájci receptúrák alapján készítjük – ismertette Csigi Mónika. Hozzátette, ezek közül a Macaot és a La Cremát elsősorban fiatal felnőtteknek, huszonéveseknek kínáljuk, de rengeteg más termék között vannak kifejezetten gyerekjégkrémeink is. A családi termékskálán belül – többek között – megtalálható a kétliteres kiszerelésű és rendkívül kedvező áru Bagaméri, a hagyományos ízeket kedvelőknek pedig a jól ismert Leo.

Az egy főre jutó fogyasztás meszsze elmarad a nyugat-európai országokétól, még a skandináv államokban is többszöröse a jégkrémfogyasztás a hazainak – emelte ki Csigi Mónika. Általánosságban elmondható, hogy egy jó júliusi napon annyi jégkrémet adunk el, mint januárban egész hónapban, tehát jelentős a szezonalitás. Ezért télen a gyártók különböző akciókkal, promóciókkal próbálják a vevőket a hűtőkhöz csalogatni, amire nyáron kisebb szükség van – tette hozzá.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.