Harmadát uralja a jégkrémpiacnak a Nestlé-Schöller, de részesedése, mint minden szereplőnek, folyamatosan változik, mert az utóbbi időkben a kis hazai gyártók és a saját márkás termékek egyre erősödnek a piacon – tájékoztatta lapunkat Csigi Mónika, a Nestlé-Schöller marketingmenedzsere. A szakember a nemzetközi tapasztalatokról elmondta, az anyavállalat, a Nestlé részeként most már egyre nagyobb szerepet kap a cég, jelentősen bővült az export is, pillanatnyilag kilenc kelet-közép-európai országba exportálnak jégkrémet.
A nagy hipermarketek sorozatos megnyitásával egyre inkább a családi jégkrémek felé billen a mérleg, persze az impulzus (pálcikás, tölcséres stb.) jégkrémek eddig sem voltak egálban a családival – mondta Csigi Mónika, hozzátéve, hogy jelenleg az eladások több mint 80 százalékát a családi kiszerelésű 750 ml-es, egy- és kétliteres termékek teszik ki. Ennek az az oka, hogy mostanában az emberek egyre inkább hetente, kéthetente mennek nagybevásárlásra a bevásárlóközpontokba, onnan a pálcás, tölcséres jégkrémek hazavitele is gondot okozhat a melegben. A trend egyre inkább a folyton akciózott és literáras, az impulzus jégkrémek árának töredékéért kapható családi jégkrémek irányába tolódik el. Bár az értékbeni megoszlás aránya korántsem ugyanez – mondta Csigi Mónika – mivel az impulzustermékek arányaiban nézve drágábbak, így értékben azok körülbelül 35 százalékot képviselnek a bevételből, szemben a mennyiségi eladások 15 százalékával.
Igyekszünk minden célcsoport igényét kielégíteni, a drágább, jobb minőségűbb Mövenpick termékeket az igazán igyényeseknek kínáljuk, hiszen ezek gondosan válogatott alapanyagokból, szigorú svájci receptúrák alapján készítjük – ismertette Csigi Mónika. Hozzátette, ezek közül a Macaot és a La Cremát elsősorban fiatal felnőtteknek, huszonéveseknek kínáljuk, de rengeteg más termék között vannak kifejezetten gyerekjégkrémeink is. A családi termékskálán belül – többek között – megtalálható a kétliteres kiszerelésű és rendkívül kedvező áru Bagaméri, a hagyományos ízeket kedvelőknek pedig a jól ismert Leo.
Az egy főre jutó fogyasztás meszsze elmarad a nyugat-európai országokétól, még a skandináv államokban is többszöröse a jégkrémfogyasztás a hazainak – emelte ki Csigi Mónika. Általánosságban elmondható, hogy egy jó júliusi napon annyi jégkrémet adunk el, mint januárban egész hónapban, tehát jelentős a szezonalitás. Ezért télen a gyártók különböző akciókkal, promóciókkal próbálják a vevőket a hűtőkhöz csalogatni, amire nyáron kisebb szükség van – tette hozzá.
Temetés vagy hamvasztás, Bige vagyona – a legolvasottabb gazdasági cikkeink áprilisban















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!