Németországban a legdrágábbak az autók

Továbbra is jelentős különbségek vannak a személygépkocsik ára között az egyes tagállamokban, noha az elmúlt időszakban az árak némileg közeledtek egymáshoz, állapítja meg egy pénteken megjelent európai bizottsági tanulmány.

Origo.hu
2003. 07. 29. 5:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Bruxinfón megjelent cikk szerint, az átlagos árkülönbség május végén 8,6 százalék volt, szemben az egy évvel korábbi 10,6 százalékkal. A legdrágább és a legolcsóbb tagállamok között azonban még mindig igen jelentősek az eltérések, szögezi le a jelentés. Németországban és Ausztriában kerülnek legtöbbe az autók, Hollandiában és Görögországban pedig a legkevesebbe (nem számítva az adókat).

A tanulmány a konkrét márkák közti árkülönbségekre is kitér, amelyből az derül ki, hogy leginkább a Fiat Seicento ára különbözik államról-államra: Ausztriában 45,5 százalékkal többe kerül, mint Spanyolországban. Egy Volkswagen Passatért akár 4600 euróval többet is elkérnek Németországban, mint Görögországban. Az Európai Bizottság várakozásai szerint az új autókereskedelmi szabályozás, amely tavaly ősszel lépett hatályba a 15 tagállamban, segíthet az árak közeledésében. Elvileg a közös valuta bevezetése is ebbe az irányba hat, hiszen könnyebbé teszi az árak összehasonlítását államról-államra.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.