Szárnyakkal repült át a La Manche fölött

A világon elsőként – vállaira erősített szénszálas szárnyakkal, majd az utolsó métereken egy ejtőernyővel – átrepülte a La Manche csatornát egy osztrák autószerelő. Felix Baumgartner kilencezer méter magasban ugrott ki egy repülőgépből az angliai Dover fölött, majd 14 perc múlva Calais-nél ért földet.

2003. 07. 31. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Aerodinamikailag megtervezett, 180 centiméter fesztávolságú szénszálas szárnnyal fölvértezett dresszében tegnap hajnali öt órakor kiugrott az angliai Dover fölött kilencezer méteres magasságban sikló repülőgépről az osztrák Felix Baumgartner, hogy a világon elsőként minden külső segítség nélkül átrepüljön a La Manche-csatornán. A terv sikerült, a 34 éves autószerelő mintegy 14 perc múlva Calais-nél, egészen pontosan onnan 35 kilométerre, Cap Blanc-Nez-nél ért a francia tengerpartra.
A csatorna 35 kilométer széles szakasza fölött átrepülő Baumgartner az indulás után kezdetben óránként 360, az út többi részén leginkább 220 kilométeres sebességgel száguldott. A nagy magasság miatt a légi út első felében oxigénpalackból lélegző sportember a csúcsbeállítás legutolsó szakaszában, már a francia partok fölött járva, 304 méteres magasságban oldotta ki ejtőernyőjét. Bár az újdonsült rekorder hővédő ruhában úszott az égen, a kezdetben mínusz 40 Celsius-fokos hideget nem mulasztotta el megemlíteni földet érése után nyilatkozva. Elmondta: a hidegen kívül leginkább az zavarta, hogy többnyire felhők között kellett repülnie, ezért viszonyítási pontok nélkül sokkal inkább csak sejtette, mint tudta, hogy merre megy. Később a köd okozott látási nehézségeket, így csak az utolsó két kilométernél kezdte látni Cap Blanc-Nez partjának fényeit.
A BBC tudósítója szerint az osztrák Superman különös látványt nyújtott röptében: eleinte egy apró pont cikázott a felhők között, később egy furcsa, szárnyas ember ereszkedett a föld felé a hajnali égen, a felkelő Nap előtt.
Felix Baumgartner három évig készült a tegnapi kalandra. A repüléshez használt karbonszálas szárnyakat a müncheni egyetemen tervezték: a sportoló az amerikai Utah államban tesztelte őket, a sivatag fölött végrehajtott ugrásokkal – tudta meg az MTI. A csatornarepülésre készülő osztrák egy száguldó Porsche tetejére kötözve is hosszasan utazott.
Az újdonsült rekordernek nem ez volt az első nagy ugrása. 1999-ben – szintén rekordot beállítva – leugrott a világ legmagasabb épületének számító Kuala Lumpur-i Petronas-torony tetejéről, 452 méter magasságból, Rio de Janeiróban pedig a Jézus-szoborról vetette magát a mélybe, ejtőernyőt használva.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.