Korábbi bejelentések szerint a kormánynak a közeljövőben kell döntenie a vasút reformjáról, amelynek eddig ismert tervezete négyezer kilométernyi vasútvonal és tízezer vasutas jövőjét teszi bizonytalanná. A mellékvonalak kezelését ugyanis önkormányzati kezelésbe adnák, ám szakértők szerint a lépéssel pusztán azok megszüntetésének és a vasutasok elbocsátásának felelősségét ruháznák át a településekre.
Az önkormányzatok jelenleg a pedagógusok bérét sem tudják kifizetni, így nehéz elképzelni, hogy mégis jutna arra forrás, amire sem a MÁV-nak, sem a kormánynak nincs pénze. A jelenlegi tervek szerint 2006-ig a dolgozói létszámot huszonegy százalékkal csökkentenék, ami közel tízezer vasutas sorsát teszi bizonytalanná. Mint arról lapunkban korábban beszámoltunk: a reprezentatív vasutas- szakszervezetek és a MÁV Rt. között tavaly decemberben létrejött megállapodás alapján mintegy hétszázezer forintos személyi alapbérben részesülnek az első számú érdekvédelmi vezetők. Az egyezség három évre szól és összességében hatvanhat vasutas-szakszervezeti tisztségviselőnek nyújt kiemelt – kettőszáztól hétszázezer forintig terjedő – bérezést, ami évente több száz milliós kiadást jelent az idén harmincnégymilliárd forintos veszteséggel számoló MÁV-nak.
Simon Dezső kijelentette, hogy a megállapodás sem az esetleges elbocsátások, sem a mellékvonalak lehetséges megszüntetésének ügyében nem korlátozza a szakszervezetet a nyomásgyakorlás alkalmazásában, mivel ezek a kérdések kívül esnek a kollektív szerződés hatályán. Noha június végén Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter a vasutas szakszervezetek vezetőivel folytatott megbeszélésén azt ígérte, hogy az érdekvédők reformmal kapcsolatos aggályait a gazdasági kabinet elé viszi, és azokra hamarosan választ ad, Simon közlése szerint egyelőre még nem történt előrelépés az ügyben.
Jöjj el, Urunk, Jézus!















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!