Jövőre a tervek szerint nyolc gyorsforgalmi út, illetve hídépítési projekt kezdődik, a beruházásokhoz szükséges közbeszerzési eljárásokat még idén, legkésőbb 2004 első felében lezárja a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. Legkorábban az M7-es autópálya Ordacsehi–Balatonkeresztúr közötti 25,7 kilométeres szakaszának építésére kerület sor, amelyre a kétfordulós kivitelezői pályázatot a napokban hirdette meg az NA Rt. A Zamárdi–Balatonszárszó közötti autópálya építése leghamarabb 2004 második felében, de inkább 2005-ben kezdődhet. Ősszel jelenik meg várhatóan a Közbeszerzési Értesítőben a kivitelezői pályázat az M0-s autópálya keleti szektorának új szakaszára, amely az M5-ös autópályát, illetve a 4. számú főutat köti össze. Hamarosan elkészülnek az engedélyezési és kiviteli tervek az M3-as Görbeháza–Nyíregyháza, az M35-ös Görbeháza–Debrecen, valamint az M6-os Budapest–Dunaújváros közötti szakaszokra, a közbeszerzési pályázatot viszont csak az építési engedélyek birtokában lehet meghirdetni. Az NA Rt. 2004-es tervei között az M0-s autópálya északi hídja, valamint a dunaújvárosi Duna-híd építésének megkezdése szerepel. Az M5-ös projekt az állam, illetve a meglévő szakaszokat üzemeltető koncessziós társaság megállapodásától függ.
A gazdasági és közlekedési tárca szerint költségvetési és uniós forrásokkal együtt 2004-ben 273 milliárd forintot lehet új sztrádák építésére költeni. Az uniós források azonban bizonytalanok, költségvetési pénz is abban az esetben biztosítható e célra, amennyiben teljesülnek a privatizációs elképzelések. A jelentős állami beruházások ellenére kérdéses a magyar tulajdonú fővállalkozó cégek szerepe, a jelenleg folyó sztrádaépítkezéseken a konzorciumok vezetői külföldi tulajdonú vállalatok.
Egynapos történelmek















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!