Már évek óta várnak az ideiglenesen műemlékké nyilvánított vasúti pályaudvaruk rekonstrukciójára a szegediek. A munkálatok annak dacára sem kezdődtek el, hogy a felújításra vonatkozó együttműködési megállapodást még tavaly januárban aláírták a MÁV Rt. és a helyi önkormányzat vezetői.
A késlekedés okairól érdeklődve arról bizonyosodhattunk meg, hogy a megállapodás óta eltelt viszonylag rövid időszakra nem egyformán emlékeznek a MÁV-nál és az önkormányzatnál. Az egymással szöges ellentétben álló nyilatkozatok viszont gondolkodásra késztetnek. Prónay Zakar Gina, a MÁV sajtószolgálatának munkatársa lapunknak elmondta: részvénytársaságuk szerint az önkormányzat által kiadott építési engedély elfogadhatatlan volt számukra, ezért fellebbeztek.
Ez ugyanis azt tartalmazta, hogy a vasútállomás előtti tér rekonstrukciója is a MÁV feladata. Ez az egyetlen oka a késlekedésnek, ugyanakkor hozzátette, nem pénzhiány miatt késleltetik a munkálatokat, miként azt egyesek állítják.
Novák István, Szeged főépítésze hiteltelennek tartja ezt az érvelést. A polgármesteri hivatal részéről ugyanis nem adhatnak ki olyan engedélyt, amely eleve jogszabályellenesnek minősíthető. Amennyiben a MÁV hivatkozásának valóságalapja lenne, az építésügyi hatóságot törvénysértéssel lehetne vádolni, és nem fellebbezésre hivatkozni, ahogy ez esetben elhangzott. Az igazság az, hogy külön létezik engedély a 101 évvel ezelőtt átadott állomásépületnek és külön az előtte található térnek a felújítására.
Az önkormányzat vállalta, hogy százmillió forinttal támogatja az említett rekonstrukciót, tudtuk meg Bartha László volt polgármestertől, az együttműködési megállapodás egyik aláírójától. A városvezetés biztosította a MÁV-ot, hogy amennyiben gondjaik merülnének fel a felújítás során, méltán számíthatnak támogatásukra. Az önkormányzatnál arra számítottak, hogy az ígéreteknek megfelelően még tavaly nyáron elkezdődnek a rekonstrukciós munkálatok. Miután ezt hónapokkal később sem tapasztalhatták, Bartha László mint országgyűlési képviselő interpellált ez ügyben a parlamentben, de választ mindmáig nem kapott a késlekedés okairól az illetékes minisztériumtól.
A MÁV-nál viszont arra a kérdésünkre nem tudtak válaszolni, hogy az építési engedély birtokában mikor kezdődhet el végre a patinás épület és környékének a rekonstrukciója.
Napi sudoku















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!