Vakvágányon a rekonstrukció

Bálint József
2003. 07. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már évek óta várnak az ideiglenesen műemlékké nyilvánított vasúti pályaudvaruk rekonstrukciójára a szegediek. A munkálatok annak dacára sem kezdődtek el, hogy a felújításra vonatkozó együttműködési megállapodást még tavaly januárban aláírták a MÁV Rt. és a helyi önkormányzat vezetői.

A késlekedés okairól érdeklődve arról bizonyosodhattunk meg, hogy a megállapodás óta eltelt viszonylag rövid időszakra nem egyformán emlékeznek a MÁV-nál és az önkormányzatnál. Az egymással szöges ellentétben álló nyilatkozatok viszont gondolkodásra késztetnek. Prónay Zakar Gina, a MÁV sajtószolgálatának munkatársa lapunknak elmondta: részvénytársaságuk szerint az önkormányzat által kiadott építési engedély elfogadhatatlan volt számukra, ezért fellebbeztek.
Ez ugyanis azt tartalmazta, hogy a vasútállomás előtti tér rekonstrukciója is a MÁV feladata. Ez az egyetlen oka a késlekedésnek, ugyanakkor hozzátette, nem pénzhiány miatt késleltetik a munkálatokat, miként azt egyesek állítják.

Novák István, Szeged főépítésze hiteltelennek tartja ezt az érvelést. A polgármesteri hivatal részéről ugyanis nem adhatnak ki olyan engedélyt, amely eleve jogszabályellenesnek minősíthető. Amennyiben a MÁV hivatkozásának valóságalapja lenne, az építésügyi hatóságot törvénysértéssel lehetne vádolni, és nem fellebbezésre hivatkozni, ahogy ez esetben elhangzott. Az igazság az, hogy külön létezik engedély a 101 évvel ezelőtt átadott állomásépületnek és külön az előtte található térnek a felújítására.
Az önkormányzat vállalta, hogy százmillió forinttal támogatja az említett rekonstrukciót, tudtuk meg Bartha László volt polgármestertől, az együttműködési megállapodás egyik aláírójától. A városvezetés biztosította a MÁV-ot, hogy amennyiben gondjaik merülnének fel a felújítás során, méltán számíthatnak támogatásukra. Az önkormányzatnál arra számítottak, hogy az ígéreteknek megfelelően még tavaly nyáron elkezdődnek a rekonstrukciós munkálatok. Miután ezt hónapokkal később sem tapasztalhatták, Bartha László mint országgyűlési képviselő interpellált ez ügyben a parlamentben, de választ mindmáig nem kapott a késlekedés okairól az illetékes minisztériumtól.

A MÁV-nál viszont arra a kérdésünkre nem tudtak válaszolni, hogy az építési engedély birtokában mikor kezdődhet el végre a patinás épület és környékének a rekonstrukciója.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.