Hátrányban a Dél-Alföld

Medgyessy Péter miniszterelnök tavaly nyári ígéretével ellentétben 2006-ra nem fejlesztik gyorsforgalmi autóúttá a 44-es főútvonalat, sőt a kivitelezés előkészítése sem halad megfelelő ütemben – hangsúlyozta tegnapi békéscsabai sajtótájékoztatóján Babák Mihály szarvasi és Dankó Béla kondorosi polgármester.

Molnár Lajos
2003. 08. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Babák Mihály szerint Békés megye gazdaságát jelentősen befolyásolja a 44-es főútvonal állapota, amely a térséget Kecskeméttel, illetve az M5-ös autópályával összeköti. Sajnálatos, hogy a gyorsforgalmi út építése a térségben kimaradt a Nemzeti fejlesztési tervből. A befektetők világossá tették ugyanakkor, hogy abban az esetben fejlesztenek a térségben, amennyiben új infrastrukturális létesítmények épülnek. Az önkormányzatok a 44-es főút elkerülő szakaszainak minden lehetséges nyomvonalát elfogadják éppen azért, hogy ne hátráltassák a tervezőmunkát.
Dankó Béla cáfolta azt a kormányzati állítást, hogy azért nem halad a 44-es főút fejlesztése, mert 1998 és 2002 között nem volt megfelelő az előkészítő munka. Ezzel szemben 2002-re elkészült az a tanulmányterv, amely tartalmazza a lehetséges nyomvonalakat, amelyeket tavaly véleményeztek az önkormányzatok. Ettől kezdve a kormányon és a szakhatóságokon múlik, mikor épül meg a gyorsforgalmi út.
Babák Mihály szerint az a kérdés, hogy megvan-e az a háromszázmillió forint, amit erre az évre a környezeti hatástanulmány elkészítéséhez ígért a kormány. A Békés Megyei Állami Közútkezelő Kht.-től kapott információk szerint ha a pénzügyi fedezet rendelkezésre áll, akkor 2004 és 2005-ben a részletes környezeti hatástanulmány elkészíthető.
A szarvasi polgármester kitért arra, hogy az érintett települések egyelőre nem készülnek demonstrációra. Felajánlják ugyanakkor segítségüket a kormányzatnak, illetve a tervezéssel foglalkozó szervezeteknek, például a szükséges földterületek kisajátításában.
Az M5-ös autópályáról szólva Babák Mihály elmondta: remélik, hogy az M5-ös autópálya üzemeltetési jogait visszavásárolja a kormány az Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-től. A térség lakói aláírásgyűjtéssel és – augusztus 10. és 20. között – forgalomlassító demonstrációval hívják fel ismételten a figyelmet: Európa egyik legdrágább autópályáján is a többihez hasonló díjjal, matricás rendszerrel közlekedhessenek az autósok.
*
Tükröt vitt a Fidesz szegedi székházába Újhelyi István szocialista országgyűlési képviselő és H. Nagy László, a Fiatal Baloldal Csongrád megyei elnöke abból a megfontolásból, hogy a párt nézzen szembe saját kormányzati eredményeivel. Kijelentette: a jobboldali pártoknak nincs erkölcsi alapjuk politikai akciókra hívni Dél-Alföld lakosságát, valamint becsmérlő nyilatkozatokban a Medgyessy-kormányon számon kérni saját hibáikat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.