Szeptembertől az eddigi hat hónaphoz képest két évre bővül a termékek kötelező szavatossági ideje. Ezentúl a fogyasztók két évig élhetnek reklamációs jogukkal, ha kifogásolnivalót találnak a megvásárolt árun – emelte ki tegnap a közelgő jogszabályváltozással kapcsolatban Huszay Gábor, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főigazgatója. A reklamációs időszak első hat hónapjában a kereskedőnek kell majd bizonyítani a reklamáció alaptalanságát, utána viszont a vásárlónak az ellenkezőjét. Amennyiben kiderül, hogy jogos a panasz, a kereskedőnek 15 napon belül kell kijavíttatnia a hibát vagy kicserélnie az árut. Ám ha valamiért egyik megoldás sem választható, akkor az árleszállítás vagy a visszafizetés lehetősége közül választhatunk.
Huszay Gábor szerint az idén a korábbinál is jobban ügyelnek a termékek és szolgáltatások biztonságosságára. A kereskedelmi egységek mellett a gyártókon és importőrökön is számon kérik az áruk megfelelőségét, valamint a vám- és pénzügyőrség közreműködésével már a határokon megpróbálják az EU-n kívüli országokból érkező veszélyes árukat kiszűrni.
A főigazgató közölte: az első félévben több mint tizenhatezer kereskedelmi és szolgáltató üzletet vizsgáltak, s a boltok több mint a felénél találtak kifogásolnivalót.
Összességében csaknem négyszázötvenötmillió forint különféle bírságot szabtak ki. Több mint 14 500 reklamáció érkezett a hatósághoz, és mintegy 70 terméket – köztük sok gyerekjátékot és háztartási kisgépet – kellett veszélyességük miatt betiltani.
Ukrán vezérkar: eltaláltak egy kőolajterminált a Krasznodari területen















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!