Noha az Európai Unió a vasút „reneszánszát” szorgalmazza, így a tagállamokban jelentős állami támogatással újabb és újabb nagy sebességű vonalak nyílnak meg a nagyvárosok között, a MÁV reformja szerint 2004 és 2006 között tizenegyezer vasutast bocsátanának el, és négyezer kilométernyi mellékvonal fenntartásából vonulna ki a társaság. Úgy tudjuk, hogy míg a reformban foglalt fejlesztésekre semmi nem jut, addig ugyanezen címen az elbocsátások és a mellékvonalak megszüntetése nem került le a napirendről. Információink szerint a reformmal kapcsolatos szakértői anyagokra az elmúlt időszakban mintegy hárommilliárd forintot fizetett ki a MÁV. Ismeretes, hogy „szakértői munka” címen csak az első számú vasutas-szakszervezeti vezetőknek havonta több mint hétszázezer forintot fizet a társaság.
Az év elején megkezdődött a vasúttársaság üzletágainak szétválasztása. A hat üzletág vezetőjének küldött, lapunk birtokába jutott levél szerint július elsejétől több mint száz üzemi tanács nem gyakorolhatja a kollektív szerződésben meghatározott jóléti célú pénzeszközök, illetve az ilyen jellegű intézmények és ingatlanok hasznosításában gyakorolt együttműködési jogát – a szervezeti változások miatt ugyanis új üzemi tanácsi választásokat kell kiírni. A munkáltatói döntést igénylő kérdésekben az új üzemi tanács vagy üzemi megbízott megválasztásáig azonban a munkáltató önállóan dönthet. Szakértők szerint előre fel lehetett volna készülni az új üzemi tanácsi választásokra, vagy a megszűnésükre vonatkozó időszakra átmeneti rendet lehetett volna kialakítani. Ennek híján azonban a MÁV vezetése az új üzemi tanácsok felállásáig „azt csinál, amit akar”. A kialakult helyzettel kapcsolatos kérdéseinkre múlt hétfő óta nem kaptunk választ a MÁV-tól.
Ukrán vezérkar: eltaláltak egy kőolajterminált a Krasznodari területen















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!