Leépítések reform helyett a MÁV-nál

Akár két évet is csúszhat a MÁV Rt. reformja, mivel ígérete ellenére a kormány jövőre nem adja meg a fejlesztésekhez, illetve a működéshez szükséges állami forrásokat – értesült a Magyar Nemzet. A reformról többszöri halasztás után augusztus 6-i ülésén kellett volna döntenie a kormánynak, ám a kérdés még csak a napirendi pontok között sem szerepelt.

Bákonyi Ádám
2003. 08. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha az Európai Unió a vasút „reneszánszát” szorgalmazza, így a tagállamokban jelentős állami támogatással újabb és újabb nagy sebességű vonalak nyílnak meg a nagyvárosok között, a MÁV reformja szerint 2004 és 2006 között tizenegyezer vasutast bocsátanának el, és négyezer kilométernyi mellékvonal fenntartásából vonulna ki a társaság. Úgy tudjuk, hogy míg a reformban foglalt fejlesztésekre semmi nem jut, addig ugyanezen címen az elbocsátások és a mellékvonalak megszüntetése nem került le a napirendről. Információink szerint a reformmal kapcsolatos szakértői anyagokra az elmúlt időszakban mintegy hárommilliárd forintot fizetett ki a MÁV. Ismeretes, hogy „szakértői munka” címen csak az első számú vasutas-szakszervezeti vezetőknek havonta több mint hétszázezer forintot fizet a társaság.
Az év elején megkezdődött a vasúttársaság üzletágainak szétválasztása. A hat üzletág vezetőjének küldött, lapunk birtokába jutott levél szerint július elsejétől több mint száz üzemi tanács nem gyakorolhatja a kollektív szerződésben meghatározott jóléti célú pénzeszközök, illetve az ilyen jellegű intézmények és ingatlanok hasznosításában gyakorolt együttműködési jogát – a szervezeti változások miatt ugyanis új üzemi tanácsi választásokat kell kiírni. A munkáltatói döntést igénylő kérdésekben az új üzemi tanács vagy üzemi megbízott megválasztásáig azonban a munkáltató önállóan dönthet. Szakértők szerint előre fel lehetett volna készülni az új üzemi tanácsi választásokra, vagy a megszűnésükre vonatkozó időszakra átmeneti rendet lehetett volna kialakítani. Ennek híján azonban a MÁV vezetése az új üzemi tanácsok felállásáig „azt csinál, amit akar”. A kialakult helyzettel kapcsolatos kérdéseinkre múlt hétfő óta nem kaptunk választ a MÁV-tól.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.