A világon egyedülálló energetikai berendezéssel és merülési képességgel rendelkező hajó katonai szempontból is rendkívüli értéket képvisel, hiszen a hajó ünnepélyes avatásán, Szeverodvinszkben részt vett Vlagyimir Kurojedov, az orosz haditengerészet főparancsnoka is. A szűkszavú hivatalos közlemény szerint a vízi jármű tudományos-kutatási célokat szolgál, és rendkívüli körülmények között is alkalmas emberek megmentésére. Mást azonban nem lehet tudni a hajóról, amelynek ötlete még a szovjet időkbe nyúlik vissza. Az Izvesztyija a tengeralattjáróról érdeklődvén mindenhol falakba ütközött. A kivitelezés 15 éve alatt szigorúan szabályozták a programban résztvevő munkások és mérnökök körét. A jármű külseje a lap értesülése szerint nem hasonlít a hagyományos tengeralattjáróra, sokkal inkább egy gömbökből összeállított figurára (a hajó beceneve Losarik, az ismert orosz rajzfilmfigura, a golyókból felépített lovacska neve után). Éppen ez a gömbös szerkezet teszi lehetővé, hogy a hajó bármilyen vízmélységbe lemerüljön.
A tengeralattjáró építése – amely 1988-ban kezdődött – az 1990-es években pénzhiány miatt elakadt. Az utóbbi három évben azonban Moszkva megtalálta a pénzeszközöket a már módosított projekt befejezéséhez. A hajó technikai adatait, harcászati képességeit csak a tervezők szűk köre ismeri. A vízre bocsátást a megrendelő képviselőin, a tervezőmérnökökön és a hajógyár néhány szakemberén kívül senki nem láthatta. A Losarik a Malahit tervezőiroda fejlesztése. Az Izvesztyija szerint az új szupertitkos gömb-tengeralattjáró az orosz hadiflotta legcsöndesebb és legsebezhetetlenebb víz alatti járműve. Az ellenséges hajók hidroakusztikai felderítői számára láthatatlan Losarik ennek következtében észrevétlenül hajthatja végre feladatait a világ tengereinek mélyén.
Totális káosz az ellenzéki fejekben















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!