Amíg idén forgalomba lehet helyezni 1996-os évjáratú, külföldön futott járművet, addig jövőre csak az 1999-től gyártott gépkocsikat engedik behozni az országba. Ekkortól álltak forgalomba ugyanis az első, a szigorú Euro 3-as szabványt is teljesíteni tudó járművek. Januártól pedig egy GKM-rendeletmódosítás szerint csak ilyen, külföldön vásárolt autó kaphat magyar rendszámot.
A szigorítást egy 2002. december 28-án megjelent rendeletmódosítás tartalmazza – tudtuk meg Szoboszlay Miklóstól, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetőjétől. A nem titkolt cél az volt, hogy megóvják az országot a roncsautók özönétől. Hasonlóan kemény importszabályozás egyébiránt nem idegen az unióban: Finnországban például már 2001-től alapkövetelmény a használt autó behozatalakor, hogy az Euro 3-as környezetvédelmi előírásokat teljesítő motor legyen az autóban.
A tagállamok nemzeti hatáskörben állapíthatják meg, hogy milyen autókat engednek forgalomba helyezni területükön, ennélfogva az uniós csatlakozás 2004. május elsejei dátuma sem hoz e téren változást. Magyarán a szabályozás ezután is hatályban marad, módosítása – Szoboszlay Miklós szerint – nincs napirenden.
Molotov-koktélok és tűz karácsony előtt, durva tüntetések rázzák meg az országot















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!