A Leo Burnett Budapest Kft. nyerte el a Miniszterelnöki Hivatal által kormányzati kommunikációs kampányok tervezésére és megvalósítására kiírt 500 millió forintos keretösszegű közbeszerzési pályázatát – közölte tegnap Braun Róbert helyettes államtitkár a hivatalos eredményhirdetéssel egybekötött sajtótájékoztatón. A tárgyalásos eljárást a MeH a 2004. május 31-ig tartó időszak kormányzati kommunikációs, reklám-, rendezvényszervezési és médiavásárlási feladatainak ellátására írta ki. A legfőbb szempont az ár volt – mondta Braun Róbert.
Braun Róbert kérdésre válaszolva elmondta: ma még nem tudni, hogy milyen kormányzati intézkedésekhez veszik igénybe a cég szolgálatait. Ugyanakkor a pályázóknak egy mintaprojektet is készíteniük kellett az elbírálás során, melyben a feladat az Európa-terv egyes elemeinek a reklámkommunikációs eszközökkel történő hirdetése volt.
Kérdésünkre, miszerint a 2004. május 31-ig tartó időszak összefüggésben van-e a június 13-i európai parlamenti választásokkal, Braun azt válaszolta: a dátumok közelségén kívül nincs összefüggés. Arra, hogy nem tart-e attól a vádtól, hogy a kormány közpénzből reklámozza önmagát, kifejtette: „a kormányzatnak az a célja, hogy a lakosságot minél teljeskörűbben tájékoztassa, ebbe éppúgy beletartozik, hogy fizetett eszközöket alkalmazzon.” Braun további kérdésre válaszolva kifejtette: a bírálati szempontok között nem szerepelt, milyen a cég tulajdonosi háttere, és az sem, milyen kormányzati kommunikációs tapasztalatai vannak.
A helyettes államtitkár szólt arról is, hogy további két kommunikációs tárgyú pályázat van folyamatban: a nyomdai tevékenységre irányuló eljárás eredményhirdetését november 12-én tartják, a közvélemény-kutatások kapcsán pedig lezajlott az első forduló. A Leo Burnett Budapest Kft. az amerikai székhelyű Leo Burnett Worldwide tagja. Az 1991-ben alakult kft. tavaly elnyerte Magyarországon Az év kreatív munkája címet.

Orbán Viktor elmondta, mit, és miért kell megakadályozzanak a magyarok – videó