Nem feltétlenül tartja ellentétesnek a környezetvédelem érdekeivel a Duna Kör és a Duna Charta az Európai Unió közelmúltbeli bejelentését, miszerint Brüsszel összesen 70 milliárd eurót kíván elkölteni a jövőben a Fekete-erdőtől a Fekete-tengerig folyó dunai hajózás gyorsabbá tételére. Mindkét szervezet képviselője kifejezte reményét arra, hogy a feladatot senki nem próbálja duzzasztógátak építésével, vagy a holtág-rehabilitáció leállításával és az ártér szűkítésével megoldani. – A hajózás az utolsó szempont a Duna esetében, hiszen a folyó Magyarország talán legfontosabb természeti kincse – figyelmeztetett Lányi András. Droppa György szerint az ördög a részletekben bújik el, hiszen Magyarországon a vízügy a 120 méter széles hajózóutat erőlteti, amíg a Duna–Rajna– Majna-csatornán a 35 méter is elég. Rámutatott: egy keskeny sávot kell folyamatosan hajózhatóvá tenni a Dunában.

Nem a jegybank hölgymunkatársának fenyegetése az első: bemutatjuk Magyar Péter agresszív természetét