Szűkre szabnák a hajózóutat

2003. 11. 05. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem feltétlenül tartja ellentétesnek a környezetvédelem érdekeivel a Duna Kör és a Duna Charta az Európai Unió közelmúltbeli bejelentését, miszerint Brüsszel összesen 70 milliárd eurót kíván elkölteni a jövőben a Fekete-erdőtől a Fekete-tengerig folyó dunai hajózás gyorsabbá tételére. Mindkét szervezet képviselője kifejezte reményét arra, hogy a feladatot senki nem próbálja duzzasztógátak építésével, vagy a holtág-rehabilitáció leállításával és az ártér szűkítésével megoldani. – A hajózás az utolsó szempont a Duna esetében, hiszen a folyó Magyarország talán legfontosabb természeti kincse – figyelmeztetett Lányi András. Droppa György szerint az ördög a részletekben bújik el, hiszen Magyarországon a vízügy a 120 méter széles hajózóutat erőlteti, amíg a Duna–Rajna– Majna-csatornán a 35 méter is elég. Rámutatott: egy keskeny sávot kell folyamatosan hajózhatóvá tenni a Dunában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.