Az uniónak is fontos az M9-es építése

Nem csak a déli országrész érdeke, a nemzetközi közlekedési folyosókra való kijutás szempontjából is meghatározó, hogy az M9-es hazánktól déli irányba, a Balkán felé is „utat nyisson” – hangzott el a gyorsforgalmi útról rendezett minapi konferencián. A szekszárdi tanácskozás – amint arról lapunk is beszámolt – hatpontos ajánlást fogalmazott meg a kormány, illetve a közlekedési tárca számára.

2004. 01. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két éven belül készüljenek el az északnyugat–dél–észak-keleti településeket összekötő M9-es gyorsforgalmi út engedélyezési tervei Sopron és az M5-ös autópálya közötti szakaszra, két kiemelt rész: a Szekszárd–Dombóvár közötti, valamint az 54. számú út és 53-as közötti összeköttetés pedig 2008 végéig épüljön ki – áll abban az ajánlásban, amelyet a dél-dunántúli és a dél-alföldi fejlesztési tanács által öszszehívott szekszárdi konferencián fogadtak el a résztvevők. Az érintett önkormányzatok, gazdasági kamarák és fejlesztési tanácsok képviselői úgy látják: feltétlenül indokolt, hogy az M9-es szakaszos kiépítésével javuljanak az eljutási lehetőségek Nagykanizsa és Szeged között.
Mivel az M9-es a IV. korridor (M5–M1) mellett alternatívát nyújt a Délkelet- és Nyugat-Európa közötti forgalom lebonyolítására – különös tekintettel a calafati híd megépülésétől várható bolgár–török közúti forgalomra –, a szekszárdi konferencia résztvevői azt ajánlják, hogy az M9-es közúti közlekedési folyosó kerüljön be az Európai kezdeményezés és a Növekedésért program infrastruktúra-hálózat bővítési alprogramjába. Fokozott figyelmet kell fordítani továbbá arra is, hogy hazánk EU-csatlakozása után kedvezőbbek legyenek az átjárhatósági lehetőségek és a közlekedési kapcsolatok a déli országrész és a volt Jugoszlávia utódállamai között.
Az M9-es útról tartott szekszárdi konferencia résztvevői úgy látják: ha a gyorsforgalmi út kiépítésének általuk javasolt ütemterve nem valósul meg, akkor a nemzetgazdaságnak – a kiépítés műszaki tartalmától függően – évi másfél milliárd forint veszteséggel kell számolnia.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.