Baumgartner Antal a rendszerváltozáskor alapította családi vállalkozását: az 1995 óta Baumgartner Autócentrum Kft. néven futó cég a Renault személygépkocsik kizárólagos magyarországi forgalmazója. A kft. alapításában szerepet vállalt az a Schönthal Henrik, aki másfél éven keresztül résztulajdonosa volt a társaságnak. Schönthal 1989 előtt a londoni IBUSZ-irodát, később pedig a dublini Montrade Establishment Ltd. magyarországi kirendeltségét vezette. Az off-shore vállalkozást a K&H Bank brókercégénél történt bűncselekményekkel hozták összefüggésbe: a gyanú szerint ezen a cégen is átfolyatták a K&H Equities Rt.-nél elsikkasztott milliárdokat. Az ügyészség kezdeményezésére a brókercég tizenhét ügyfelével kapcsolatban született jogerős döntés vagyonok zárolásáról több mint ötmilliárd forint értékben. A pénzmozgások vizsgálatakor bebizonyosodott, hogy mindegyik tranzakcióban felbukkant a Montrade, illetve egy Balmoral elnevezésű másik off-shore cég.
Schönthalt jelenleg Floridában tartózkodik, ám a rendőrség az ő kihallgatása nélkül elképzelhetetlennek tartja a brókerügy lezárását. Mint az köztudott: a K&H Equities VIP-listáján több olyan vállalkozó van, akik a szocialista párt felsőbb vezetőihez köthetők.
*
Idősebb Baumgartner meglehetősen jó kapcsolatokat alakított ki a politikai élet egyes szereplőivel. Az MSZP vezette kormánykoalíció a költségvetés terhére 844 millió forinttal kíván beszállni abba a cégbe, amely a Forma–1-es pályafutását kezdő Baumgartner Zsolt versenyzéséhez kapcsolódó jogokat birtokolja.
Kondor László, az állam és a Baumgartner Team által közösen alapítandó vállalkozás egyik vezetője nem tartja aránytalanul nagynak a Forma–1-es Minardi–Cosworth nyolcmillió dolláros anyagi követelését. – Baumgartner Zsolt leendő márkatársa, az olasz Gianmaria Bruni az előző szezonban a Minardi pénteki tesztjein vett részt, s csak ezért kétmillió dollárt fizetett – tájékoztatta az MTI-t a szakember. Bár Kondor László nem illetékes megítélni Gyurcsány Ferenc sportminiszter eljárását – a parlament jóváhagyása nélkül kötött több ciklusra vonatkozó szerződést Baumgartnerrel –, leszögezte: a kormány szerepvállalását a magyar pilóta Forma–1-es részvételének biztosításában valószínűleg alaposan megvizsgálták a jogászok.
Baumgartner még nem nyert összetettben
Gokart magyar bajnoki 2. helyezett az Intercontinental-A junior kategóriában (1994 és 1995)
Forma-Renault 2000 Európa-bajnokság összetett 3. helyezett (1999)
Forma-Renault 2000 német bajnokság, 6 futamgyőzelem (1999)
F–3000-es bajnokság: 6. hely Monzában, összetett 15. helyezett (2002)
F–3000-es bajnokság: 7. hely Barcelonában, 5. hely Monacóban, összetett 14. helyezett (2003)
Forma–1: 11. hely az Olasz Nagydíjon (2003).