Kalapács alá kerül a Siotour

Öt éven belül biztosan nem parcellázzák fel az ország második legnagyobb turisztikai cége, a Siotour Rt. balatoni kempingjeit, ám hogy azt követően mi lesz a hatalmas sátortáborokkal és olcsó ifjúsági szálláshelyekkel, azt ma még csak sejteni lehet. Kizárólag szakmai befektetőé lehet a siófoki székhelyű idegenforgalmi és kereskedelmi rt. – döntött nemrég a tulajdonos ÁPV Rt.

2004. 01. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem kerülhet pénzügyi befektető kezébe a Siotour Idegenforgalmi és Kereskedelmi Rt. – így döntött múlt heti ülésén a cég igazgatótanácsa. A balatoni turizmus zászlóshajójaként emlegetett cég – amely ez idő szerint kilenc közvetlen tóparti és két tó közeli kempinget üzemeltet – források híján nem tudott fejleszteni, hatalmas sátortáborai, összkomfortos nyaralótelepei, olcsó ifjúsági szálláshelyei ma már kevésbé vonzók. Vendégforgalmában tavaly – az egy-két százalékosra tervezett növekedéssel szemben – tízszázalékos visszaesés következett be: a vendégéjszakák száma 17, a cég árbevétele 13 százalékkal maradt el a 2002. évitől.
A részvénytársaság igazgatóságának elnöke, Gyenesei István lapunknak elmondta: ez évre tizenegy százalékos árbevétel-növekedést és 36 millió forintos nyereséget határoz meg a cég üzleti terve. – Magas a mérce – sommázta az üzleti tervet elfogadó igazgatóság döntéseit Halmos Gábor vezérigazgató. Lapunknak úgy fogalmazott, hogy „a Siotournál még mindig nem állt helyre a rend”. Viszonylag jó év volt 2001, majd 2002-ben és 2003-ban jelentős számú vendéget veszített a cég. Arról, hogy kik vetettek szemet a Siotourra, a vezérigazgató nem tud. Mint elmondta: az utóbbi időben nem tapasztalt vevői érdeklődést eredményeik, kilátásaik iránt. A közelmúltban folytatott vagyonértékelés szerint a cég könyv szerinti vagyona egymilliárd forint. Az idei üzleti tervben a kempingek és nyaralótelepek korszerűsítésére 90 milliót szánnak, és 28 millió forintot költenek marketingre. – A célcsoportokat – jelesül a kisgyermekes családokat – különféle kedvezményekkel csalogatjuk a Balatonhoz – fogalmazott Gyenesei.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.