Közúton fuvaroz a vasút

Vasúti kocsik helyett közúton, bérelt Peugeot típusú gépjárművekkel továbbítja a MÁV Rt. a belső, céges küldeményeket – értesült a Magyar Nemzet. A vasúttársaság magyarázata szerint erre azért került sor, mert a postakocsik javítási költségét az utasok érdekében a személyvagonok felújítására fordítják. A hónap közepén eldől az is, hogy megszünteti-e a MÁV poggyászfuvarozó leányvállalatát, az MM Cargót.

Putsay Gábor
2004. 02. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gépkocsikat vesz igénybe a MÁV Rt. ahhoz, hogy az országos hálózaton a belső levelezési küldeményeket továbbítsa – értesült lapunk.
A vasúttársaság információink szerint Peugeot típusú gépjárműveket bérel, holott rendelkezésre állnak e tevékenység elvégzésére alkalmas vasúti kocsik. A MÁV Rt. tájékoztatása szerint a veszteséges szolgáltatások ellátásához – ilyen a belső levelezési rendszer működtetése is – más technológiát alakítanak ki, februártól ezért kísérleti jelleggel tizenhat, e feladatra alkalmas gépkocsit bérelnek. Hozzáteszik: a közúti szállítás is átmeneti megoldás lehet, mert hosszú távon informatikai rendszer segítségével kívánják lebonyolítani a belső levelezést.
A MÁV Rt. poggyászkocsijainak műszaki fővizsgája idén lejár, a folyamatos munkavégzéshez legalább tizenöt vagon karbantartására, átvizsgálására lenne szükség. Egy-egy jármű forgalomba állítása 5–10 millió forintba kerülne, így összességében 225 millió forint lenne a poggyászkocsipark felújítási költsége. A MÁV Rt. illetékese lapunkkal közölte: ezt az összeget az utazóközönség érdekében a személykocsik felújítására költi a vasúttársaság. Információink szerint ugyanakkor az említett összeg egy új személykocsi vásárlására, illetve 2-3 vagon felújítására lenne elegendő, ami jelentős változást nem hozna a MÁV Rt. kétezres gördülőállományánál. Az informatikai rendszer kiépítése pedig csak távlati megoldásként jöhet szóba. Elképzelhető ugyanakkor, hogy ezt a tevékenységet is kiszervezi a MÁV, ami komoly és jövedelmező megrendelést jelentene egy magántársaságnak, figyelembe véve az ötvennégyezres dolgozói létszámot, s az ebből eredő belső levéltovábbítási szükségszerűséget.
A MÁV Rt. fontolgatja a tulajdonában levő, poggyászszállítással foglalkozó MM Cargo Kft. leépítését is. Úgy tudjuk e társaság sorsáról a hónap közepén dönt a vasúttársaság igazgatósága.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.