Gépkocsikat vesz igénybe a MÁV Rt. ahhoz, hogy az országos hálózaton a belső levelezési küldeményeket továbbítsa – értesült lapunk.
A vasúttársaság információink szerint Peugeot típusú gépjárműveket bérel, holott rendelkezésre állnak e tevékenység elvégzésére alkalmas vasúti kocsik. A MÁV Rt. tájékoztatása szerint a veszteséges szolgáltatások ellátásához – ilyen a belső levelezési rendszer működtetése is – más technológiát alakítanak ki, februártól ezért kísérleti jelleggel tizenhat, e feladatra alkalmas gépkocsit bérelnek. Hozzáteszik: a közúti szállítás is átmeneti megoldás lehet, mert hosszú távon informatikai rendszer segítségével kívánják lebonyolítani a belső levelezést.
A MÁV Rt. poggyászkocsijainak műszaki fővizsgája idén lejár, a folyamatos munkavégzéshez legalább tizenöt vagon karbantartására, átvizsgálására lenne szükség. Egy-egy jármű forgalomba állítása 5–10 millió forintba kerülne, így összességében 225 millió forint lenne a poggyászkocsipark felújítási költsége. A MÁV Rt. illetékese lapunkkal közölte: ezt az összeget az utazóközönség érdekében a személykocsik felújítására költi a vasúttársaság. Információink szerint ugyanakkor az említett összeg egy új személykocsi vásárlására, illetve 2-3 vagon felújítására lenne elegendő, ami jelentős változást nem hozna a MÁV Rt. kétezres gördülőállományánál. Az informatikai rendszer kiépítése pedig csak távlati megoldásként jöhet szóba. Elképzelhető ugyanakkor, hogy ezt a tevékenységet is kiszervezi a MÁV, ami komoly és jövedelmező megrendelést jelentene egy magántársaságnak, figyelembe véve az ötvennégyezres dolgozói létszámot, s az ebből eredő belső levéltovábbítási szükségszerűséget.
A MÁV Rt. fontolgatja a tulajdonában levő, poggyászszállítással foglalkozó MM Cargo Kft. leépítését is. Úgy tudjuk e társaság sorsáról a hónap közepén dönt a vasúttársaság igazgatósága.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség