A taxisdrosztok és az azokat kezelő kht. kerüljön át a taxisok tulajdonába – javasolja a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció. Kupper András frakcióvezető és Tirts Tamás képviselő jogosnak nevezték a taxisok kifogásait a múlt héten megszavazott rendelet kapcsán. A közgyűlés úgy döntött: áprilistól csak a kijelölt állomásokon várakozhatnak szabad jelzéssel a taxisok, a drosztok használatáért viszont pénzt kell fizetniük. A fuvarozók szerint azonban túl kevés a droszt a városban, és azok elhelyezkedése sem megfelelő. Budapesten jelenleg mintegy hatezer taxis dolgozik, a városban azonban mindössze 1200 drosztot építettek ki eddig. A főváros tavaly erre a célra 200 millió forintot költött el.
Kupper András kijelentette: a droszthasználati díj nyilván beépül majd a fuvardíjakba. Szerinte emellett nincs garancia arra sem, hogy a drosztokat nem foglalják el a hiénák, s a kulturált szolgáltatást nyújtó cégek kiszorulnak.
A droszthasználati díj bevezetése miatt az Alkotmánybírósághoz fordulnak a taxisok, s minden törvényes eszközzel megpróbálják elérni a rendelet megváltoztatását. Horváth Pál, a Fuvarozók Országos Demokratikus Szövetségének (Fodesz) elnöke úgy fogalmazott: végső eszközként nem kizárt a sztrájk vagy a blokád sem.
***
Kevesli a pénzt az MDF. Nevetségesen kevés az a pénz, amelyet a főváros az idén várhatóan az utak felújítására fordít – jelentette ki Szőke László, az MDF frakcióvezetője. Elmondta, a tervezett 4,6 milliárd forint mindössze az utak 0,6 százalékának felújítására elegendő. Felhívta a figyelmet arra is: még a legutóbbi választási évben, 2002-ben elköltött 13,4 milliárd forintból is csak az utak három százalékát lehetett felújítani. Az MDF azt javasolja: idén is legalább 14 milliárd forintot költsön a főváros erre a célra.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség