Már csak az AKA maradt pozícióban

Korábbi terveit elvetve nem döntött tegnap a kormány az M5-ös autópályáról, és elmaradt az ilyenkor szokásos és ígért kormányszóvivői sajtótájékoztató is. Híresztelések szerint ennek az a magyarázata, hogy az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. menet közben csillagászati nagyságúra srófolta fel a sztráda árát.

Erdősi Csaba
2004. 02. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elégedetlenek az M5-ös kivásárlásáról tárgyaló kormány munkájával a gyorsforgalmi út matricásításában talán legérdekeltebb Bács-Kiskun megyeiek. A Petőfi Népe című újság internetes kiadása által kiírt szavazásban lapzártánk idején a válaszadók 38 százaléka gondolta azt, hogy túl kései a sztráda bevonása az egységes tarifarendszerbe. A voksolók 28 százaléka örül ugyan, hogy olcsóbban autózhat, tart viszont attól, hogy a megállapodás túl sokba kerül majd. A fennmaradó rész úgy vélekedik, hogy a kormány beváltotta az ígéreteit.
Ismeretes: Medgyessy Péter két határidőt szabott. Ezek szerint január végére megállapodik a gazdasági tárca és a sztrádát üzemeltető AKA Rt., március 12-re, az MSZP szegedi kongresszusának napjára pedig már be is vezetik a matricás fizetést a világ egyik legdrágább autópályáján. Újsághírek szerint a kérdés azért került le a napirendről, mert az előre elkiabált határidők miatt az AKA Rt. tárgyalási pozíciói megerősödtek, és ennek megfelelően a társaság jócskán megemelte az árat. A kezdeti 70 milliárdos összeg mostanra 200 milliárd fölé kúszott. Az M5-ös sorsán túl kérdéses az is, hogy milyen konstrukcióban és mennyiért épül meg a gyorsforgalmi út még hiányzó, Kiskunfélegyháza és Szeged közé tervezett szakasza. Fónagy János fideszes képviselő arra hívta fel a figyelmet a Hír TV reggeli adásában, hogy a nyilatkozók már hárommilliárdos kilométerenkénti árról beszélnek, ami jelentős drágulás a két-három évvel ezelőtti 1,3–1,5 milliárdos árhoz képest.
Nem döntött a kormány az M5-ös autópálya kivásárlásának részleteiről a tegnapi tízórás munkaülésén. Gál J. Zoltán kormányszóvivő a gazdasági miniszter beszámolójára hivatkozva az MTI-nek elmondta: a tárgyalások folyamatosak. Az M5-ös március 12-től bekapcsolódik a matricás rendszerbe, 2005 végéig Szegedig megépül – fogalmazott. Arra a kérdésre, hogy mikor lesz meg a kivásárlást jóváhagyó kormánydöntés, elmondta: ennek várható időpontját a tárgyalások érdekében nem hozzák nyilvánosságra.
Az elmúlt hetek újra bizonyságát adták a Medgyessy-kormány tehetetlenségének és a kormányfő szavahihetetlenségének – közölte tegnap a Fidesz – Magyar Polgári Szövetség. Mivel a miniszterelnök által megjelölt időpontig a kormány nem vásárolta meg az M5-ös autópályát, kezdeményezik az Országgyűlés gazdasági bizottsága rendkívüli ülésének összehívását, valamint Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter meghallgatását. A Fidesz szerint a rendkívüli ülést különösen indokolja az is, hogy a kormány tegnapi ülésén sem hozott döntést az M5-ös ügyében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.