A budapesti metróban a tűzoltósággal és a rendőrséggel rendszeresen tartanak közös gyakorlatokat, amelyeken többféle vészhelyzetet is modelleznek. – Alapvető filozófiánk – folytatta a főmérnök –, hogy a szerelvénynek mindenképp el kell jutnia az állomásig, mert ott tudjuk a felszínre hozni az utasokat. Ezért a vonat akár magától, áramtalanított állapotban is elgurul a megállóhelyig a lejtősre épített pályákon. Általában a tűzoltók 4-5 perc alatt vonulnak ki a helyszínre, így mire az utasok az állomáshoz érnek, már az összes mozgólépcső fölfelé megy. De ha szükséges, egyet lefelé mozgatunk a mentőszolgálatoknak. Ha tűz üt ki a metróban, a tűzoltók is vezetnek le vizet az oltáshoz, de lent szintén vannak tűzcsapok a teljes vonalon. A tervezett, vízköddel oltó berendezések a kelet–nyugati vonal felújításával 2007-re készülnek el – közölte Szonntág Andor.
– Metróban kialakult katasztrófahelyzeteknél a mentés irányítója dönti el, hogy kéri-e a polgári védelem segítségét – tájékoztatott Benkovics Zoltán, a fővárosi polgári védelem igazgatója. – Mi biztosítjuk például azt a különleges vegyi felderítő járművet, amely a katasztrófa környékén képes kimutatni, ha a levegőbe veszélyes anyag kerül. Ezenkívül kutyás keresőket is biztosítunk, valamint raktárainkból hordágyat, takarót és egyéb mentési eszközöket kérhetnek a katasztrófaelhárítók.
Súlyos baleset történt a Duna Ráckevei hídján















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!