Vállalkozók hiteléből épülő utak

A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. ötvenmilliárd forintot fizetett ki az idei költségvetés terhére útépítő cégeknek olyan munkákért, amelyeket 2003-ban teljesítettek – tudta meg a Magyar Nemzet. Az NA Rt. áprilisban köthet újabb szerződést három gyorsforgalmi útszakasz építésére.

Putsay Gábor
2004. 02. 07. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Késleltetett fizetéssel jutnak a pénzükhöz – 2003-hoz hasonlóan idén is – azok a cégek, amelyek részt vesznek a hazai autópálya-építésekben, illetve megbízást kapnak, mivel a tervezett fejlesztésekhez képest kevesebb költségvetési és európai uniós (EU) forrásból gazdálkodhat az NA Rt. Idén 187 milliárd forint költségvetési és várhatóan húszmilliárd forint EU-forrást költhet a társaság beruházások finanszírozására és területvásárlásra, de ezt a keretet nem használhatja ki teljesen.
Mint azt Bodnár Zoltántól, az NA Rt. elnök-vezérigazgatójától megtudtuk, a cég ötvenmilliárd forintot fizetett ki a 2003-ban elvégzett munkákért azoknak a fővállalkozóknak, akik a közbeszerzési pályázatokon 2002 év végén jutottak megbízatáshoz. Ismert: az M3-as, az M7-es és az M70-es gyorsforgalmi utak kivitelezői szerződését úgy kötötték meg a felek, hogy az NA Rt. a teljes projekt értékének 20 százalékát fizette ki előlegként a 2003-ban elvégzendő munkákhoz, így a vállalkozók tavaly ősztől saját forrásból vagy bankhitelből építették az utakat. A beruházásokra idén, 2005-ben és 2006-ban is hasonló finanszírozási rendszerben kerül sor.
A jelenlegi beruházások mellett nyolc projekt elbírálása van folyamatban; az NA Rt.-hez összesen 175 kilométer hosszú gyorsforgalmi út építésére nyújtottak be pályázatokat magyar és külföldi cégek, illetve konzorciumok. Három projekt esetén áprilisban köthet szerződést az NA Rt. Bodnár Zoltán elmondta még: a kétfordulós pályázat előminősítése során az M0-sra beadott kilenc pályázatból ötöt nyilvánítottak alkalmasnak, az egyik egy portugál ajánlat. Ugyancsak kilenc ajánlat érkezett az M7-es Zamárdi–Balatonszárszó szakaszára, ebből mindössze három magyar vállalat teljesítette a feltételeket, a Vecsést és Üllőt elkerülő útra jelentkező tíz cégből nyolc magyarral és egy külföldivel folytatják a tárgyalásokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.