Negatívan hatnak a befogadók önbecsülésére a hagyományos szépségipari és divatreklámok – derül ki egy több mint kétezer férfi és nő bevonásával készült felmérésből. A kutatás kimutatta, hogy a nők háromnegyede realisztikusabb modelleket szeretne látni a médiában és a kozmetikai kampányokban – írja a Menedzserfórum. A felmérés megállapítja, hogy a leginkább egészségtelen kinézetűeknek a kórosan sovány embereket tartják, míg a legelőnyösebb külsejűeknek tartott személyek nem felelnek meg a most divatos szépségideáloknak. A kampány eredményeit számos kozmetikai cég figyelembe vette: a Dove alakformáló hatású testápolóját például civil és többségükben túlsúlyos nők reklámozzák, sőt a gyártó külön hangsúlyozta, hogy semmilyen formában nem végezték el a megszokottnak számító retusáló eljárásokat a fotókon.
Hasonló utat választott már több éve az olasz Gas farmergyártó vállalat is. A reklámügynökségük által készített koncepció szerint ismeretlen embereket választanak a reklámok szereplőinek, akiket mindennapi élethelyzetekben ábrázolnak.
A mindennapi emberek fotómodellként való szerepeltetésének iskolapéldái az Oliviero Toscani által jegyzett Benetton-reklámok. A legkülönösebb megoldást Calvin Klein választotta, aki kollekcióját kimondottan kövér emberekkel reklámozta, akik korábban nem szerepeltek modellként. Az anorexia és bulímia okozásával korábban megvádolt márka ezért a kampányért is komoly kritikát kapott, mivel az ellenzők szerint túlsúlyos férfi és női modelljeivel csak a sokkolásra törekedett.
A kritikák ellenére az eladási adatok mindenesetre azt bizonyítják, hogy a szokásos szépségideálok helyett a hétköznapi, olykor kifejezetten csúnya emberekkel történő reklámozásnak pozitív fogadtatása van a fogyasztók körében, melyet az értékesítések növekedése is alátámaszt.

Debreceni VSC: Feltörték Brandon Domingues autóját