A tucatarcra csábul a vevő

Egyre több divatcég használ hétköznapi embereket reklámjában. Az egyik cél természetesen az, hogy valamilyen módon eltérjenek a több ezer hasonló kampánytól, de az sem mellékes, hogy az irreálisan tökéletes emberek mellőzése a fogyasztókat további vásárlásokra ösztönzi. Az újfajta marketing sikerét az értékesítési adatok is alátámasztják.

2004. 04. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Negatívan hatnak a befogadók önbecsülésére a hagyományos szépségipari és divatreklámok – derül ki egy több mint kétezer férfi és nő bevonásával készült felmérésből. A kutatás kimutatta, hogy a nők háromnegyede realisztikusabb modelleket szeretne látni a médiában és a kozmetikai kampányokban – írja a Menedzserfórum. A felmérés megállapítja, hogy a leginkább egészségtelen kinézetűeknek a kórosan sovány embereket tartják, míg a legelőnyösebb külsejűeknek tartott személyek nem felelnek meg a most divatos szépségideáloknak. A kampány eredményeit számos kozmetikai cég figyelembe vette: a Dove alakformáló hatású testápolóját például civil és többségükben túlsúlyos nők reklámozzák, sőt a gyártó külön hangsúlyozta, hogy semmilyen formában nem végezték el a megszokottnak számító retusáló eljárásokat a fotókon.
Hasonló utat választott már több éve az olasz Gas farmergyártó vállalat is. A reklámügynökségük által készített koncepció szerint ismeretlen embereket választanak a reklámok szereplőinek, akiket mindennapi élethelyzetekben ábrázolnak.
A mindennapi emberek fotómodellként való szerepeltetésének iskolapéldái az Oliviero Toscani által jegyzett Benetton-reklámok. A legkülönösebb megoldást Calvin Klein választotta, aki kollekcióját kimondottan kövér emberekkel reklámozta, akik korábban nem szerepeltek modellként. Az anorexia és bulímia okozásával korábban megvádolt márka ezért a kampányért is komoly kritikát kapott, mivel az ellenzők szerint túlsúlyos férfi és női modelljeivel csak a sokkolásra törekedett.
A kritikák ellenére az eladási adatok mindenesetre azt bizonyítják, hogy a szokásos szépségideálok helyett a hétköznapi, olykor kifejezetten csúnya emberekkel történő reklámozásnak pozitív fogadtatása van a fogyasztók körében, melyet az értékesítések növekedése is alátámaszt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.