Dráguló sztrádaépítés

Putsay Gábor
2004. 04. 24. 18:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eredményt hirdetett tegnap a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. az M7-es, az M0-s autópályák új szakaszainak, valamint a Vecsést és Üllőt elkerülő gyorsforgalmi útnak az építésére kiírt tenderein. Megbízáshoz a Hídépítő Rt., a Strabag Rt., valamint a Swietelsky Építő Kft. jutott.
Az NA Rt. a jövő hónapban köt szerződést a közbeszerzési pályázaton győztes kivitelezőkkel autópálya-, illetve hídépítésre. Mint ismeretes: a beruházó 2003 decemberében nyolc tendert írt ki, az előminősítéseket követően az M7-es autópálya Zamárdi–Balatonszárszó, az M0-s autópálya új szakasza, illetve a 4. számú főút Vecsést és Üllőt elkerülő gyorsforgalmi út kivitelezőit hirdette meg tegnap. Zamárdi és Balatonszárszó között a 14,2 kilométer hosszú, kétszer két sávos autópályát, valamint a kőröshegyi hidat a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. alkotta konzorcium építi 74,13 milliárd forintért 2006. novemberi határidővel. Ebből az 1,8 kilométer hosszú völgyhíd harminckilenc milliárd forintba kerül – közölte tegnap Bodnár Zoltán, az NA Rt. elnök-vezérigazgatója. A Völgyhíd Konzorcium mellett a Betonút Rt. 75,39 milliárd, a Vegyépszer Rt. 75,76 milliárd forinttal pályázott. A szintén kétszer két sávos M0-s autópálya – az M5-ös és a 4-es főút közötti – új, 12,7 kilométer hosszú szakaszát a pályázati kiírás szerint 2005 novemberében kell átadnia a Strabag Rt.-nek, a cég 33,8 milliárd forintos ajánlatával nyert a tenderen. Szintén erre az útra pályázott a Betonút és a Vegyépszer 34,88 milliárd forintos, valamint a külföldi indulók közül egyedüliként bennmaradó portugál Mota-Engil SA 35,6 milliárd forintos ajánlattal. A Vecsést és Üllőt elkerülő szakasz kétszer két sávos főútként épül. A 12,5 kilométer hosszú szakaszra a Swietelsky Építő Kft. kap 12,56 milliárd forint értékű megbízást az NA Rt.-től, a gyorsforgalmi utat 2005 novemberéig kell átadni. Erre az útra a második helyezett Mélyépítő Budapest Kft. 14,38 milliárdos ajánlatot nyújtott be, a legdrágábban a Strabag és az Egút Rt. épített volna 16,2, illetve 16,75 milliárd forintért.
Az NA Rt.-hez – az elkerülő kivételével – legkorábban 2005-ben nyújthatnak be számlát a fővállalkozók, ami annyit jelent, hogy a munkák egy részét kereskedelmi bankok által folyósított hitelből végzik. A hitel- és kamatköltségek pedig jelentős mértékben drágítják a hazai autópálya-építéseket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.