Eredményt hirdetett tegnap a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. az M7-es, az M0-s autópályák új szakaszainak, valamint a Vecsést és Üllőt elkerülő gyorsforgalmi útnak az építésére kiírt tenderein. Megbízáshoz a Hídépítő Rt., a Strabag Rt., valamint a Swietelsky Építő Kft. jutott.
Az NA Rt. a jövő hónapban köt szerződést a közbeszerzési pályázaton győztes kivitelezőkkel autópálya-, illetve hídépítésre. Mint ismeretes: a beruházó 2003 decemberében nyolc tendert írt ki, az előminősítéseket követően az M7-es autópálya Zamárdi–Balatonszárszó, az M0-s autópálya új szakasza, illetve a 4. számú főút Vecsést és Üllőt elkerülő gyorsforgalmi út kivitelezőit hirdette meg tegnap. Zamárdi és Balatonszárszó között a 14,2 kilométer hosszú, kétszer két sávos autópályát, valamint a kőröshegyi hidat a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. alkotta konzorcium építi 74,13 milliárd forintért 2006. novemberi határidővel. Ebből az 1,8 kilométer hosszú völgyhíd harminckilenc milliárd forintba kerül – közölte tegnap Bodnár Zoltán, az NA Rt. elnök-vezérigazgatója. A Völgyhíd Konzorcium mellett a Betonút Rt. 75,39 milliárd, a Vegyépszer Rt. 75,76 milliárd forinttal pályázott. A szintén kétszer két sávos M0-s autópálya – az M5-ös és a 4-es főút közötti – új, 12,7 kilométer hosszú szakaszát a pályázati kiírás szerint 2005 novemberében kell átadnia a Strabag Rt.-nek, a cég 33,8 milliárd forintos ajánlatával nyert a tenderen. Szintén erre az útra pályázott a Betonút és a Vegyépszer 34,88 milliárd forintos, valamint a külföldi indulók közül egyedüliként bennmaradó portugál Mota-Engil SA 35,6 milliárd forintos ajánlattal. A Vecsést és Üllőt elkerülő szakasz kétszer két sávos főútként épül. A 12,5 kilométer hosszú szakaszra a Swietelsky Építő Kft. kap 12,56 milliárd forint értékű megbízást az NA Rt.-től, a gyorsforgalmi utat 2005 novemberéig kell átadni. Erre az útra a második helyezett Mélyépítő Budapest Kft. 14,38 milliárdos ajánlatot nyújtott be, a legdrágábban a Strabag és az Egút Rt. épített volna 16,2, illetve 16,75 milliárd forintért.
Az NA Rt.-hez – az elkerülő kivételével – legkorábban 2005-ben nyújthatnak be számlát a fővállalkozók, ami annyit jelent, hogy a munkák egy részét kereskedelmi bankok által folyósított hitelből végzik. A hitel- és kamatköltségek pedig jelentős mértékben drágítják a hazai autópálya-építéseket.

Hajmeresztő szökési terv Esztergomban