A közbeszerzési tender második fordulójában egyedüli külföldi pályázóként egy portugál cég maradt, ám mindhárom esetben hazai bejegyzésű cégek jutottak megbízatáshoz. A Zamárdi–Balatonszárszó közötti szakaszt a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. alkotta Völgyhíd Konzorcium építi, az M0-s autópályára kiírt tender győztese szintén a Strabag Rt. lett, míg a Vecsést és Üllőt elkerülő gyorsforgalmi út kivitelezésére a Swietelsky Építő Kft. kapott megbízást.
A szerződéseket május elején kötik, az építkezések nyár elején kezdődnek, az új szakaszokat 2005, illetve 2006 novemberéig kell átadniuk a fővállalkozóknak. Zamárdi és Balatonszárszó között horribilis összegekért épül az alig 15 kilométeres sztráda, a projekt részét képezi az 1,8 kilométer hosszú kőröshegyi völgyhíd. Valamennyi szakasz állami beruházásként épül, ám mivel a kivitelezők jövőre nyújthatnak be számlát az NA Rt.-nek, a hitelek és kamatköltségek – amit a büdzséből fizetnek ki utólag – jelentősen megdrágítják az építkezéseket.

Rejtett díjak a hétköznapokban: így húzzák le a vásárlókat a boltok és éttermek