Dráguló sztrádaépítések

Tegnap hirdetett eredményt a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. az M7-es, valamint az M0-s új szakaszainak építésére meghirdetett pályázatokon.

Putsay Gábor
2004. 04. 24. 21:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közbeszerzési tender második fordulójában egyedüli külföldi pályázóként egy portugál cég maradt, ám mindhárom esetben hazai bejegyzésű cégek jutottak megbízatáshoz. A Zamárdi–Balatonszárszó közötti szakaszt a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. alkotta Völgyhíd Konzorcium építi, az M0-s autópályára kiírt tender győztese szintén a Strabag Rt. lett, míg a Vecsést és Üllőt elkerülő gyorsforgalmi út kivitelezésére a Swietelsky Építő Kft. kapott megbízást.
A szerződéseket május elején kötik, az építkezések nyár elején kezdődnek, az új szakaszokat 2005, illetve 2006 novemberéig kell átadniuk a fővállalkozóknak. Zamárdi és Balatonszárszó között horribilis összegekért épül az alig 15 kilométeres sztráda, a projekt részét képezi az 1,8 kilométer hosszú kőröshegyi völgyhíd. Valamennyi szakasz állami beruházásként épül, ám mivel a kivitelezők jövőre nyújthatnak be számlát az NA Rt.-nek, a hitelek és kamatköltségek – amit a büdzséből fizetnek ki utólag – jelentősen megdrágítják az építkezéseket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.