Növekszik, gyarapszik a távközlési piac – ezt mutatják a napokban közzétett negyedéves jelentések. A japán–svéd Sony Ericsson az elemzők által vártnak a több mint dupláját kitevő nettó nyereséggel zárta az első negyedévet. Az amerikai Motorola kedden tőzsdezárás után közölte, hogy 609 millió dolláros adózott eredményt ért el a január–márciusi időszak alatt. A Nokia a két nagy távközlési eszközöket gyártó cégnél rosszabb jóslatokkal rukkolt elő a múlt héten. A finn cég szerint eredményei a vártakat alul fogják múlni.
A Motorola egyszeri tételek nélkül részvényenként 18 centes eredményt ért el, míg az elemzők csupán hét centet vártak. Az értékesítés 42 százalékkal 8,56 milliárd dollárra nőtt, messze meghaladva az elemzői várakozások 6,76 milliárd dolláros átlagát. A nagy növekedést a nagyszerű mobiltelefon-értékesítéssel magyarázták. Korábban a világelső Nokia is elismerte, hogy versenytársai piaci részarányt hódítanak el tőle az olcsóbb, egyszerűbb készülékek vevői körében. A Motorola mobiltelefon-értékesítése 67 százalékkal 4,1 milliárd dollárra nőtt, az eladott készülékek száma 51 százalékkal 25,3 millióra gyarapodott, miközben a készülékek árát átlagosan 12 százalékkal emelték a tavalyi utolsó negyedhez képest, és 16 százalékkal a tavalyi első negyedhez viszonyítva. A második negyedévben a készülékértékesítés 60–80 százalékos növekedésére számítanak a társaságnál a tavalyi második negyedhez képest.

Édesanyák szja-mentessége: történelmi lépés a magyar családtámogatásban