Emelkedett a hazai jégkrémfogyasztás

J É G K R É M P I A C Szeretjük a jégkrémet, és egyre többet költünk rá: tavaly például negyvenmilliárdot szántunk e nyári csemegére. A piac így értelemszerűen nő, a választék bővül, a legnagyobb növekedést pedig a családi kiszerelésű jégkrémek könyvelhetik el – ismertette a piaci helyzetet Tengerdi Laura, az Algida marketingmenedzsere. A cég az idén jégkrém formában a hét fő bűnnel is megkísértette a vásárlókat – sikerrel.

Nagy Ottó
2004. 07. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Másfélszeresére növekedett a hazai jégkrém- és fagylaltpiac a múlt évben a GfK Hungária adatai szerint. Míg 2002-ben öszszesen 27,5 milliárd forintot költöttünk jeges finomságokra, addig tavaly már ez a szám 40 milliárd forintra emelkedett. A magyarországi jégkrém- és fagylaltfogyasztás mintegy 4,5 liter fejenként. E mutató nagyságát jól illusztrálja, hogy 45 darab pálcikás jégkrém vagy 80 gombóc fagylalt tesz ki ekkora mennyiséget. A magyar jégkrém- és fagylaltpiac 38-40 milliárd forint nagyságrendű, amelyben a kézművesfagylaltok képezik a legnagyobb szegmenst: értékben a teljes piac több mint felét jelentik. A legjelentősebb növekedést azonban a családi kiszerelésű jégkrémek könyvelhették el – nyilatkozta lapunknak Tengerdi Laura, az Algida marketingmenedzsere.
A jégkrém- és fagylaltpiacon belül az ipari előállítású jégkrémek további alkategóriákra bonthatók. Az impulzusjégkrémek egyedi kiszerelésűek, pálcikás, tölcséres vagy szeletes formában kaphatók, fontosabb márkáik a Magnum, a Cornetto, a Solero, a Big, amelyeket jellemzően nem előre tervezetten vásárolnak, főbb értékesítési csatornáik a vízparti eladáshelyek, kis boltok, üdülő- és szabadidős területek. A családi jégkrémek dobozos kiszerelésűek, jellemző márkák a Carte d’Or, a Viennetta, az Algida, elsősorban a hiper- és szupermarketekben, élelmiszerboltokban kaphatók. Jégkrémekről lévén szó, szezonalitásuk erős, azonban fokozatosan csökken, illetve nem annyira időjáráshoz, évszakhoz, mint inkább eseményhez köthető. Így a hagyományosan erős nyári hónapokon kívül karácsonykor és húsvétkor is nagyon intenzív az értékesítés – mondta Tengerdi Laura.
A vendéglátó-ipari gombócos jégkrémek felelnek meg leginkább a fogyasztókban élő „fagylalt” szó jelentésének, cukrászdákban, fagyizókban, strandon, szabadtéri elárusítóhelyeken kaphatók tölcsérben vagy kehelyben. A gombócos jégkrémek az impulzus- és családi jégkrémekkel szemben –18 fok helyett –12 fokon fogyaszthatók, ettől tűnik lágyabbnak, krémesebbnek az ízük. Az iparilag előállított gombócos jégkrémek szegmense lassan, de fokozatosan növekszik. A Carte d’Or gombócos jégkrémek az Unilever jégkrémüzletága árbevételének mintegy harmadát adják – közölte a szakember, megjegyezve, hogy az úgynevezett lágy jégkrémek – idetartozik a Cornetto Soft – előnye, hogy egyesítik az impulzus- és a gombócos jégkrémek jó tulajdonságait. A jégkrémeket –12 fokon szolgálják fel, ettől ízük lágyabb lesz, mint a hagyományos impulzusjégkrémeké, ugyanakkor egy-egy adag jégkrém egy úgynevezett patronban van, amelyet közvetlenül az eladás előtt töltenek a tölcsérbe, így a fogyasztó biztos lehet benne, hogy garantált minőséget, friss terméket kap.
A családi, valamint az egyedi kiszerelésű ipari jégkrémek között az Unilever jégkrémüzletága, az Algida továbbra is első. A siker annak köszönhető, hogy az Algida-jégkrémpaletta két húzómárkája, az impulzszegmenst vezető Magnum és a családi kategória zászlóshajójaként ismert Carte d’Or tovább növelte eladásait. Mindkét ipari jégkrémszegmensben az Algida a piacvezető. Sokatmondóak a két vezető márka ismertségi adatai is. A Magnum név ismertsége például közel kilencvenszázalékos – mondta Tengerdi Laura.
A 2004-es évben az Algida jelentős újdonságokkal rukkolt elő mindkét szegmensben. Bevezette a Magnum Édes kísértéseket, egy héttagú jégkrémcsaládot, amelynek tagjai három különálló fázisban kaphatók. A harmadik s egyben befejező fázis, a Magnum Hiúság és Bosszú már a boltokban van. A fogyasztási cikkek között egyedülálló limitált szériakoncepció jelesre vizsgázott, a fogyasztók számottevően nagyobb érdeklődést mutattak a Magnum jégkrémek iránt, mint az előző években, s ezt az eladási számok is jól tükrözik.
Magyarországon a Carte d’Or választékában első alkalommal jelentek meg a „vitalitás jegyében készült” jégkrémek: a joghurt- és gyümölcsalapú Carte d’Or Fruit & Fresh, a csökkentett zsírtartalmú Carte d’Or Light, valamint a gyümölcs- és vízalapú – ezért zsírmentes – Carte d’Or Sorbet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.