Másfélszeresére növekedett a hazai jégkrém- és fagylaltpiac a múlt évben a GfK Hungária adatai szerint. Míg 2002-ben öszszesen 27,5 milliárd forintot költöttünk jeges finomságokra, addig tavaly már ez a szám 40 milliárd forintra emelkedett. A magyarországi jégkrém- és fagylaltfogyasztás mintegy 4,5 liter fejenként. E mutató nagyságát jól illusztrálja, hogy 45 darab pálcikás jégkrém vagy 80 gombóc fagylalt tesz ki ekkora mennyiséget. A magyar jégkrém- és fagylaltpiac 38-40 milliárd forint nagyságrendű, amelyben a kézművesfagylaltok képezik a legnagyobb szegmenst: értékben a teljes piac több mint felét jelentik. A legjelentősebb növekedést azonban a családi kiszerelésű jégkrémek könyvelhették el – nyilatkozta lapunknak Tengerdi Laura, az Algida marketingmenedzsere.
A jégkrém- és fagylaltpiacon belül az ipari előállítású jégkrémek további alkategóriákra bonthatók. Az impulzusjégkrémek egyedi kiszerelésűek, pálcikás, tölcséres vagy szeletes formában kaphatók, fontosabb márkáik a Magnum, a Cornetto, a Solero, a Big, amelyeket jellemzően nem előre tervezetten vásárolnak, főbb értékesítési csatornáik a vízparti eladáshelyek, kis boltok, üdülő- és szabadidős területek. A családi jégkrémek dobozos kiszerelésűek, jellemző márkák a Carte d’Or, a Viennetta, az Algida, elsősorban a hiper- és szupermarketekben, élelmiszerboltokban kaphatók. Jégkrémekről lévén szó, szezonalitásuk erős, azonban fokozatosan csökken, illetve nem annyira időjáráshoz, évszakhoz, mint inkább eseményhez köthető. Így a hagyományosan erős nyári hónapokon kívül karácsonykor és húsvétkor is nagyon intenzív az értékesítés – mondta Tengerdi Laura.
A vendéglátó-ipari gombócos jégkrémek felelnek meg leginkább a fogyasztókban élő „fagylalt” szó jelentésének, cukrászdákban, fagyizókban, strandon, szabadtéri elárusítóhelyeken kaphatók tölcsérben vagy kehelyben. A gombócos jégkrémek az impulzus- és családi jégkrémekkel szemben –18 fok helyett –12 fokon fogyaszthatók, ettől tűnik lágyabbnak, krémesebbnek az ízük. Az iparilag előállított gombócos jégkrémek szegmense lassan, de fokozatosan növekszik. A Carte d’Or gombócos jégkrémek az Unilever jégkrémüzletága árbevételének mintegy harmadát adják – közölte a szakember, megjegyezve, hogy az úgynevezett lágy jégkrémek – idetartozik a Cornetto Soft – előnye, hogy egyesítik az impulzus- és a gombócos jégkrémek jó tulajdonságait. A jégkrémeket –12 fokon szolgálják fel, ettől ízük lágyabb lesz, mint a hagyományos impulzusjégkrémeké, ugyanakkor egy-egy adag jégkrém egy úgynevezett patronban van, amelyet közvetlenül az eladás előtt töltenek a tölcsérbe, így a fogyasztó biztos lehet benne, hogy garantált minőséget, friss terméket kap.
A családi, valamint az egyedi kiszerelésű ipari jégkrémek között az Unilever jégkrémüzletága, az Algida továbbra is első. A siker annak köszönhető, hogy az Algida-jégkrémpaletta két húzómárkája, az impulzszegmenst vezető Magnum és a családi kategória zászlóshajójaként ismert Carte d’Or tovább növelte eladásait. Mindkét ipari jégkrémszegmensben az Algida a piacvezető. Sokatmondóak a két vezető márka ismertségi adatai is. A Magnum név ismertsége például közel kilencvenszázalékos – mondta Tengerdi Laura.
A 2004-es évben az Algida jelentős újdonságokkal rukkolt elő mindkét szegmensben. Bevezette a Magnum Édes kísértéseket, egy héttagú jégkrémcsaládot, amelynek tagjai három különálló fázisban kaphatók. A harmadik s egyben befejező fázis, a Magnum Hiúság és Bosszú már a boltokban van. A fogyasztási cikkek között egyedülálló limitált szériakoncepció jelesre vizsgázott, a fogyasztók számottevően nagyobb érdeklődést mutattak a Magnum jégkrémek iránt, mint az előző években, s ezt az eladási számok is jól tükrözik.
Magyarországon a Carte d’Or választékában első alkalommal jelentek meg a „vitalitás jegyében készült” jégkrémek: a joghurt- és gyümölcsalapú Carte d’Or Fruit & Fresh, a csökkentett zsírtartalmú Carte d’Or Light, valamint a gyümölcs- és vízalapú – ezért zsírmentes – Carte d’Or Sorbet.

Egy speciálisan átalakított autót kapott a súlyosan megsérült balettművész