Leginkább személy- és gyorsvonatokkal lehet megközelíteni a balatoni településeket és üdülőhelyeket: a déli oldalon intercity- szerelvényeket is igénybe vehet az utazóközönség, az északi parton pedig naponta egy expresszvonat közlekedik a Budapest–Tapolca– Keszthely–Budapest útvonalon. A vasútvonalakon az elmúlt évekhez képest növelte a MÁV a nyári időszakban közlekedő szerelvények, illetve a járművek számát, ám ezen a téren a kapacitások határához érkezett a vasúttársaság: nincs ugyanis több kocsi, illetve mozdony, amit rendelkezésre lehet bocsátani. Minden évben szembesülni kell ugyanakkor azzal a ténnyel, hogy a balatoni vonalak egyvágányúak – a nemzetközi forgalmat lebonyolító déli szakasz is –, így gyakoriak a késések, torlódások. Mint azt a MÁV Rt. személyszállítási szakigazgatóságától megtudtuk, a nyári iskolai szünet kezdetétől a hivatásforgalomtól mintegy 50 kocsit csoportosítottak át a balatoni szerelvények megerősítésére, hétvégeken további hét budapesti elővárosi szerelvény bevonásával tartják fenn a forgalmat. Az északi parton naponta összesen 36 dízelvontatású vonat szerepel a menetrendben, ebből 21 Budapestről, s a szerelvények általában – egyenként 60, illetve 80 ember befogadására alkalmasak – 6–10 kocsival közlekednek. A déli part vasútvonala villamosított, itt 56 vonat közlekedik naponta, közülük 47 Budapestről, illetve a Balaton-partról a fővárosba. A déli oldalon nem ritkák a tizenkét kocsiból álló szerelvények, ennél nagyobb vonatokat az igények ellenére is nehezen tud összeállítani a MÁV: részint az érintett állomásokon lévő peronok hosszúsága miatt, másrészt gyakran a vontatójárművek teljesítménye sem megfelelő, így nem tudnák tartani az előírt menetrendet.
Egy-egy nagyobb rendezvényt követően előfordul, hogy az állomáson megjelenő utasokat a menetrend szerint közlekedő vonatok nem tudják elszállítani. Ilyen esetekben kizárólag különvonatokkal lehet biztosítani a forgalmat, ez azonban attól függ, hogy mennyi kocsit tudnak átcsoportosítani más vonalakról.
Forráshiány miatt a balatoni vasútvonalak átépítésére sem jut elegendő pénz, így gyakorta kell lassítaniuk a vonatoknak az előírt sebességről. A szerelvények a déli parton száz, az északin nyolcvan kilométeres óránkénti sebességgel közlekednek.

Kórházból üzent Reviczky Gábor – életmentő beavatkozás előtt áll