Mivel a Központi Közlekedési Felügyelet (KKF) első fokon elutasította a sokat vitatott M0-s Duna-híd és az átkelőhöz vezető autóutak építési engedélyének kiadását, továbbra is késik a beruházás. A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. ugyanis csak abban az esetben írhatja ki a kétfordulós közbeszerzési eljárást, amennyiben az építési engedély rendelkezésre áll. Az autópálya-társaság eredeti terveiben idén őszi kezdés szerepelt, ez azonban legkorábban év végén, de inkább 2005. első negyedében lehetséges. Ekkor pedig veszélybe kerül a szintén tervezett 2006. év végi átadás. Mint arról beszámoltunk, az építési engedély kiadását legutóbb a budakalászi és a szigetmonostori önkormányzat ellenállása hiúsította meg, hiszen a híd építéséhez továbbra sem adták meg a szakhatósági hozzájárulást. Mivel az Újpest és Budakalász között épülő Duna-híd és az M0-s autópálya sűrűn lakott területeken halad át, nem véletlen az önkormányzatok ellenállása, hiszen biztosítékokat szeretnének a forgalom zavartalan elterelésére, illetve a zaj- és levegőterhelés csökkentésére. A környezetvédelmi engedély előírja egy öt kilométer hoszszú elkerülő út építését Budakalásznál, továbbá egy kis Duna-híd létrehozását Szigetmonostor és Szentendre között. Mihályi Miklós, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) közúti közlekedési főosztályának munkatársa lapunknak úgy nyilatkozott: a fejlesztéseket a beruházó NA Rt., illetve a GKM vállalta, az önkormányzatok azonban ezenkívül olyan garanciákat kértek, ami pénzügyi, illetve jogszabályi feltételek hiányában nem teljesíthető.
A budakalászi elkerülő út külön beruházásként készül, jelenleg a terveztetés kiírása van folyamatban, számítani lehet ugyanakkor arra, hogy az engedélyeztetési eljárás nehézségekbe ütközik. Mindez azt jelentheti, hogy az elkerülő utat később adják át, mint az M0-s autóutat. Az önkormányzat ezért – az M0-s átadásától addig, amíg az elkerülő el nem készül – évi 250 millió forint fejlesztési támogatásra tart igényt. A kis Duna-híd építésének helyszínét – amit a környezetvédelmi engedély tartalmaz – legutóbb Szentendre képviselő-testülete elutasította, a várostól délre lévő átkelő megépítéséhez viszont gazdasági okokból a GKM nem járul hozzá. Mivel az átkelőt vélhetően később adják át, mint az M0-s Duna-hidat, Szigetmonostor hozzájárulást kér a beruházótól a kompközlekedés fenntartásához és a huszonnégy órás üzemhez.
A másodfokú hatósági eljárásban egy hónapon belül döntés lehet, és kiadja az építési engedélyt a Közlekedési Főfelügyelet – közölte Mihályi Miklós. Az autópálya-törvény ide vonatkozó rendelkezése meggyorsíthatja az eljárást. A törvény ugyanis kiemelten kezeli a közérdekből történő beruházást. Ugyanakkor annak is fennáll a lehetősége, hogy másodfokon is elutasítja a hatóság az építési engedély kiadását, ekkor a beruházó bíróságon támadhatja meg a döntést, ami az építkezés további elodázásához vezethet. Az M0-s északi átkelővel kapcsolatos az a tény is, hogy a környezetvédelmi engedély szeptember végén lejár. Ez viszont a GKM munkatársa szerint – a hatósági döntéstől függetlenül – nem befolyásolja az építkezést, ugyanis nem kell új terveket készíteni.
Az építési engedély kiadását követően az eddigi tapasztalatok szerint három-négy hónapot vesz igénybe a nyilvános közbeszerzési pályázat, attól függően, hogy mennyien és milyen pályázatokat nyújtanak be a kivitelezőcégek.

Schobert Norbi megszólalt a stroke után, így van most