Hajózhatóvá tennék a Siót a – jelenleg száraz – csatorna menti önkormányzatok. A települések vezetőinek minapi tanácskozásán azonban elhangzott: becslések szerint tizenötmilliárd forintos állami támogatás kellene a terv megvalósításához. Erre az ország jelenlegi helyzetében minimális az esély.
A 78 éves Kopár István, akit a környéken a balatoni hajózás nagy öregjeként ismernek, már évtizedek óta lobbizik a Sió hajózhatóvá tételéért. Minisztereknél, államtitkároknál előszobázik. Egyebek mellett hiteles Sió-csatorna-történeti dokumentumokkal érvel: már a XIX. század vezető politikusai is szorgalmazták a Balatont és a Dunát összekötő, 122 kilométer hosszú csatorna hajózási feltételeinek megteremtését.
Szerinte valóságos üdülőparadicsommá válhatna a három megyét, Somogyot, Fejért és Tolnát érintő csatorna környéke. A Sió menti önkormányzatok simontornyai tanácskozásukon elhatározták: tervet készítenek a csatorna egész éves hajózhatóvá tételére, és közös pályázatot nyújtanak be, hogy a sokmilliárdos költséget igénylő duzzasztómű-beruházás bekerüljön a Nemzeti fejlesztési tervbe, továbbá uniós forrásokra is pályáznának.
Most a magyar tudományos élet megújítása ellen indított támadást a Soros-hálózat