Somogyban is leépít a MÁV

A jövő évre tervezett 300 megszüntetett vasúti járat közül 12 érinti Somogyot. Bár a síneket egyelőre nem szedik fel, félő, hogy a „kihasználatlan vonalakon” előbb-utóbb arra is sor kerül – hangzott el tegnap Kaposvárott, Szabó József Andor és Moring József Attila fideszes országgyűlési képviselők sajtótájékoztatóján.

2004. 10. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Érthetetlen, egyszersmind aggasztó, hogy olyan járatok is feltűnnek a MÁV „spórolási listáján”, amelyek kihasználtsága 80– 100 százalékos – mondták a képviselők. Akik többek közt azt kifogásolják, hogy miközben a Kapos Volán is „takaréklángra állította járatait”, Barcs és Nagykanizsa, illetve Barcs és Pécs között reggel 8-tól 13 óráig egyetlen vonat sem jár majd.
A kaposvár–fonyódi vonal Lengyeltóti és Fonyód közötti szakaszán ez idő szerint az M7-es autópálya készítése miatt van személyvonat-korlátozás. A térség országgyűlési képviselője, Moring József Attila attól tart, hogy miután az útépítést kiszolgáló tehervonat-rakományok igencsak megviselik az amúgy is rossz állapotú pályát, ha helyreáll a személyforgalom, szenvednek majd a „vasparipák” meg az utasok a somogyi megyeszékhely és a Balaton köldökzsinórjának nevezett szakaszon.
Továbbra is megoldatlan a közlekedés a balatonfenyvesi kisvasút Somogyszentpál és Csisztafürdő közötti nyolc kilométeres szakaszán, ahonnan a vasúti sínek egy része állítólag már a MÉH-telepre került. Kifogásolják továbbá a somogyi képviselők, hogy miközben a Pécs–Budapest intercity járatok utasai viszonylag elegáns, tiszta kocsikban foglalhatnak helyet, a Kaposvárról Budapestre közlekedő intercityt lerobbant kocsikkal közlekedteti a MÁV.
Csillag István, az időközben leköszönt gazdasági tárcavezető – feltehetőleg az utolsó vidékre írott levelében – arról igyekszik biztosítani a hozzá forduló Szabó József Andor képviselőt, hogy „a várható racionalizási intézkedések nem tartalmaznak részleges vagy teljes vonalbezárásokat, s a MÁV Rt. még egyébként sem terjesztette elő jóváhagyásra a 2004 decemberétől érvényes menetrendjét”.
n
A MÁV Rt. összességében csaknem 53 milliárd forint szindikált hitelt vesz fel hat hazai pénzintézettől napi működésének, illetve beruházásainak finanszírozásához. A vasúttársaság negyvenmilliárd forint forgóeszközpótló hitelt kap a személyszállítás közszolgáltatási feladatainak ellátásához, s 12,87 milliárd forintot költhet fejlesztésre. A szindikált hiteleket a MÁV Rt. nyolc, illetve kilenc és fél évre kapja a bankoktól, az állam készfizető kezességet vállalt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.