Bonneville-ben elkezdődött a Mont Blanc-per annak megállapítására, hogy kiket terhel a felelősség annak 39 embernek a haláláért, akik hat évvel ezelőtt vesztették életüket az alagútban keletkezett tűzvészben – jelentette az AP. Mint azt korábban megírtuk, az Olaszországot és Franciaországot összekötő 12 kilométer hosszú alagútban 1999. március 24-én egy kidobott cigarettacsikk került egy lisztet és margarint szállító belga kamion motorterébe, és lángra lobbantotta. A tragédiát fokozta, hogy az alagút két végén dolgozó olasz és francia tűzoltók különféle módszerek mellett döntöttek: míg a franciák a füst elszívására állították be a ventillátorokat, addig az olaszok a friss levegőt fújatták be. Emiatt középen 1300 fokos hődugó alakult ki, megolvadt az alagút aszfaltja, burkolata, a kábelek szénné égtek, és lángra lobbantak az utasokkal teli járművek. A tűz két napon át lángolt, összesen harmincnégy gépkocsi égett ki.
A tárgyalássorozaton összesen százhatvan tanút vonultatnak fel. Elsőként a kigyulladt belga teherautó vezetőjét, Gilbert Degrave-t hallgatták meg, akit azzal gyanúsítanak, hogy az alagút közepén leállította az égő járművet, ahelyett, hogy megpróbálta volna kivinni. Beidézték a teherautót gyártó Volvo cég képviselőjét is, mert az sem kizárt, a tragédiát konstrukciós hiba okozta. Felelniük kell az alagút üzemeltetőinek is, mert a menekülő átjárók nagy távolságra épültek egymástól, több biztonsági berendezés hiányzott, a szellőzés pedig nem működött megfelelően.

Most jön csak az igazi kánikula!