A Francia Közúti Fuvarozók Egyesülete a Le Figaro Économie tegnapi számában tisztességtelen versennyel vádolja a most csatlakozott országok közúti szállítóit. A szervezet vezetője szerint egy 2003 májusában kötött háttéralku nyomán születő francia miniszteri rendelet tette lehetővé, hogy a kelet-közép-európai országok fuvarozói alvállalkozóként saját, alacsonyabb bérű járművezetőikkel immár 10-15 százaléknyi piacot hódítsanak el az uniós forgalmat lebonyolító francia közúti fuvarozó piacon.
A hírre reagálva lva Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára közölte: nincs tudomása róla, hogy magyar fuvarozócégek alvállalkozóként kapcsolatban állnának francia cégekkel ez ügyben. Pedig az uniós szabályozás nem tiltja, s minden lehetőséget megad rá. Az Európai Unió és Magyarország között kötött szerződés csak az úgynevezett cabotage-t, vagyis az országon – jelen esetben Franciaországon – belüli fuvarvállalást tiltja, három plusz két év időtartamra – mondta lapunknak az MKFE főtitkárhelyettese.

Lopott bankkártyával vásároltak, most bíróság elé állnak