Amikor még Daewoonak hívták a Chevrolet-t, a Kalos volt az egyik húzómodellje. A névváltással a távol-keleti kisautó erényei és vonzereje természetesen mit sem csökkent, s a világmárka most újabb lépést tesz annak érdekében, hogy a Kalos mind szélesebb vevőkör igényeit elégítse ki. A háromajtós változat eredendően sportosabb atmoszférájú, fiatalosabb autó a családbarát ötajtósnál és a konzervatív lépcsőshátúnál, így logikus lépés volt a General Motors stratégáinak részéről, hogy e változatból fejlesszék ki a legsportosabb Kalost is.
A 131 lóerős verzió azonban nyilván marginális szerephez jut majd az értékesítések terén, komoly sikereket az 1,2 és 1,4 literes motorokkal szerelt kisautóktól várhat a Chevrolet. Ezeknek ugyanis minden olyan tulajdonságuk megvan, amit egy fürge, városi kisautótól elvárnak a vásárlók: fordulékony, viszonylag takarékos és kedvező az ára. A sort a 72 lóerős alapmodell nyitja, az 1,4-es géppel szerelt kocsik 83 és 94 lóerős teljesítménnyel lesznek kaphatók. Az értékesítés már februárban megkezdődik.
A háromajtós persze nem teljesen új fejlesztés, tengelytávja, hoszsza, szélessége és magassága is egyezik az ötajtós Kaloséval. A kis Chevy utastere tehát saját kategóriájában tágas, az alaphelyzetben 220 literes csomagtartó akár 980 literesre is bővíthető az alapárért járó, osztva dönthető hátsó támlák segítségével. A változatlan méretek mellett a sportosabb megjelenésről az aerodinamikai szempontból optimalizált karosszériaelemek, a megváltoztatott sárvédők és a testesebb küszöbidomok gondoskodnak.
Már a kiskocsik esetében is egyre fontosabb szempont a biztonság. A háromajtós Kalos minden változatában széria az első dupla légzsák és a négycsatornás ABS, az oldallégzsákok felárért rendelhetők.

A forrófejű Magyar Péter reagált a Tisza-lista kiszivárgására