Partnert keres a Mitsubishi Motors

Hírösszefoglaló
2005. 01. 12. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japán Mitsubishi Motors Corp. (MMC) együttműködési tárgyalásokat folytat a francia PSA Peugeot Citroen autóipari konszernnel, amitől üzletének helyreállítását reméli. A Mitsubishi Motors súlyos pénzügyi problémákkal küzd, és hírnevének is ártottak a gyártmányhibái eltussolása miatt 2000-ben kirobbant botrányok.
Az MMC szóvivője megerősítette, hogy valamiféle „üzleti összekapcsolódásról” tárgyalnak a
Peugeot-val. A francia autógyárban elvileg nem cáfolták a közlést, de a részvénycserét kizárták. Más jelentések szerint az MMC megállapodást kötött a francia autógyárral évi 40 ezer autó szállításáról. Ennek értelmében a Mitsubishi 30 ezer új fejlesztésű terepjárót és 10 ezer teherautót gyártana és szállítana a Peugeot-nak. A Peugeot japán értékesítési leányvállalata, a Peugeot Japon képviselője nem kommentálta az értesülést.
Rich Gilligan, az MMC észak-amerikai vezérigazgatója sem reagált a Peugeot-val tervezett együttműködés hírére, kifejtette viszont, hogy készek bármely autógyárral együttműködni termelőkapacitásuk kihasználása végett.
Az MMC január végén megjelenő szanálási programjának értesülések szerint alapeleme lesz a más autógyárakkal kötendő beszállítói konstrukciók kialakítása. Ezeknek azonban elemzők szerint olyan nagy méretűeknek kell lenniük, amelyek lekötnék a Mitsubishi kihasználatlan kapacitásait. A 40 ezer autó még kevés az évi 1,3 milliós gyártókapacitáshoz képest. Az MMC az egyetlen veszteséggel működő japán autógyár. Problémái tavaly áprilisban váltak akuttá, amikor főrészvényese, a német– amerikai DaimlerChrysler (DC) feladta rehabilitációs tervét. 2004-ben 41 százalékkal estek vissza eladásai, s még nincs jele, hogy a lejtmenet ezzel véget ért volna. A Mitsubishi-részvények árfolyama, amióta kiderült, hogy a DaimlerChrysler kiszáll a japán cégből, rohamosan gyengült, a német Xetra kereskedésben a 2004. márciusban jegyzett 2,56 euróról 0,57 euróig zuhant.
A DaimlerChryslernek nem volt más választása, mint a kilépés az MMC-frigyből, mivel a gyártási hibák mellett már túl sok pénzügyi probléma jelentkezett a folyamatos finanszírozásból – mondták iparági elemzők. A Mitsubishi hasonló együttműködést akart kialakítani a DC-vel, mint a Renault a Nissannal tette. A különbség csupán annyi volt, hogy a Nissan és a Renault együttműködése során Carlos Ghosnak, a Nissan elnökének sikerült konszenzust kialakítania a két cég között.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.