A japán Mitsubishi Motors Corp. (MMC) együttműködési tárgyalásokat folytat a francia PSA Peugeot Citroen autóipari konszernnel, amitől üzletének helyreállítását reméli. A Mitsubishi Motors súlyos pénzügyi problémákkal küzd, és hírnevének is ártottak a gyártmányhibái eltussolása miatt 2000-ben kirobbant botrányok.
Az MMC szóvivője megerősítette, hogy valamiféle „üzleti összekapcsolódásról” tárgyalnak a
Peugeot-val. A francia autógyárban elvileg nem cáfolták a közlést, de a részvénycserét kizárták. Más jelentések szerint az MMC megállapodást kötött a francia autógyárral évi 40 ezer autó szállításáról. Ennek értelmében a Mitsubishi 30 ezer új fejlesztésű terepjárót és 10 ezer teherautót gyártana és szállítana a Peugeot-nak. A Peugeot japán értékesítési leányvállalata, a Peugeot Japon képviselője nem kommentálta az értesülést.
Rich Gilligan, az MMC észak-amerikai vezérigazgatója sem reagált a Peugeot-val tervezett együttműködés hírére, kifejtette viszont, hogy készek bármely autógyárral együttműködni termelőkapacitásuk kihasználása végett.
Az MMC január végén megjelenő szanálási programjának értesülések szerint alapeleme lesz a más autógyárakkal kötendő beszállítói konstrukciók kialakítása. Ezeknek azonban elemzők szerint olyan nagy méretűeknek kell lenniük, amelyek lekötnék a Mitsubishi kihasználatlan kapacitásait. A 40 ezer autó még kevés az évi 1,3 milliós gyártókapacitáshoz képest. Az MMC az egyetlen veszteséggel működő japán autógyár. Problémái tavaly áprilisban váltak akuttá, amikor főrészvényese, a német– amerikai DaimlerChrysler (DC) feladta rehabilitációs tervét. 2004-ben 41 százalékkal estek vissza eladásai, s még nincs jele, hogy a lejtmenet ezzel véget ért volna. A Mitsubishi-részvények árfolyama, amióta kiderült, hogy a DaimlerChrysler kiszáll a japán cégből, rohamosan gyengült, a német Xetra kereskedésben a 2004. márciusban jegyzett 2,56 euróról 0,57 euróig zuhant.
A DaimlerChryslernek nem volt más választása, mint a kilépés az MMC-frigyből, mivel a gyártási hibák mellett már túl sok pénzügyi probléma jelentkezett a folyamatos finanszírozásból – mondták iparági elemzők. A Mitsubishi hasonló együttműködést akart kialakítani a DC-vel, mint a Renault a Nissannal tette. A különbség csupán annyi volt, hogy a Nissan és a Renault együttműködése során Carlos Ghosnak, a Nissan elnökének sikerült konszenzust kialakítania a két cég között.

Videón a látványos drogfogás