Újra kapható háromajtós Colt

Alig egy évvel a Mitsubishi első kisautójának premierje után megérkezett a háromajtós Colt. A CZ3 azonban nem pusztán az ajtók számában különbözik fivérétől: a gyár szerint jellegében közelebb áll a sportkupékhoz, mint bármely közvetlen riválisa.

Svékus Gergely
2005. 01. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Öt generáción át szolgálta az alsó középkategória vásárlóit a Colt, a legújabb modell azonban egy szegmenssel lejjebb, a kisautók között igyekszik öregbíteni a márka hírnevét. Ez a kategóriaugrás azért is fontos, mert így jóval fiatalabb vásárlói rétegekhez juthat el a Mitsubishi, és szép lassan elkezdheti feloldani azokat a téves beidegződéseket, melyek szerint a gyár alapvetően robusztus, drága terepjárókat készít.
A fiatalító küldetés egyik fegyvere a háromajtós Colt CZ3. Már a név is arra utal, hogy csaknem külön modellként szeretné kezelni a Mitsubishi a két változatot. Ez nem is alaptalan: mindössze 15 százaléknyi karosszériaelemen osztoznak, a motorháztetőn és az elülső kerékdobokon kívül minden borítólemez egyedi. A vaskos C-oszlop és a legömbölyített far dinamizmust sugall, amit az autó arányainak átdolgozásával erősítettek. A szélvédő laposabb szögben húzódik a tetőig, az autó hat centiméterrel rövidebb, hárommal alacsonyabb az ötajtósnál. Mindezek folyományaként 20 mm-rel mélyebbre került a tömegközéppont, tehát a stabilitás is javult.
Az utastér gyakorlatilag változatlan: a vidám, vízkék gerincű középkonzol jól illik a külsőhöz. Eltérést csak a hátsó traktusban találunk, ám az itt helyet foglalók sok sportos autóval szemben egészen emberi körülmények között utazhatnak. A belmagasság megfelelő, és ha nincs teljesen hátratolva az első ülés, a térd is kényelmesen elfér. A továbbra is apró csomagtartó bővítésére 15 centiméterrel előrecsúsztatható hátsó pad biztosít lehetőséget, ám ilyenkor gyerekek is csak szűken férnek el hátul.
A CZ3 motorválasztéka megegyezik az ötajtóséval: három benzines erőforrás 75-től 109 lóerőig, valamint egy dízel 95 vagy 68 lóerővel. A slusszpoén azonban a CZT néven forgalmazott csúcsmodell, amely másfél literes turbómotorja 150 lóerejével csábít a száguldásra. Az alapmodell induló ára 2 609 000 forint, az ár blokkolásgátlót, két légzsákot, szervokormányt és elektromos ablakokat is tartalmaz. Ennél is jobb ajánlatnak tűnik a közepes felszereltségű Inform AC kivitel, amely az 1,3-as motorral, klímával és központi zárral együtt is alig több mint 2,9 millióba kerül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.