Közlekedési razzia

A személykocsik után a nehézgépjárművek ellenőrzésével folytatódik a múlt héten elkezdődött közlekedésrendészeti akció. A rendőrök, valamint a közlekedési felügyelet munkatársai csütörtökig kiemelten figyelik az autóbuszokat és a kamionokat az ország nyolc főútvonalán.

Zsilka László
2005. 02. 22. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb szakaszához érkezett tegnap az elmúlt héten megkezdett közlekedésrendészeti akció: csütörtökig az ország nyolc főútvonalán elsősorban a nehézgépjárműveket ellenőrzik fokozottan. Az autóbuszok és a kamionok vezetői az M3-as, az M5-ös, az M0-s, a 6-os, a 7-es, a 8-as főúton, valamint a 44-es és a 85-ös főútvonalon számíthatnak a szokásosnál erősebb kontrollra – jelentette be Hatala József, az Országos Rendőr-főkapitányság közbiztonsági főigazgatója tegnapi sajtótájékoztatóján. A tábornok elmondta: januárban a közlekedési helyzet romlott, tizenegy százalékkal több balesetet regisztráltak, mint az elmúlt év hasonló időszakában. Az akció első fázisában, a múlt hét végén a személyautókat vizsgálta több mint ötezer rendőr. Ittas vezetés miatt négyszáztízszer intézkedtek, kétszázhárom jogosítványt bevontak, elfogtak negyvenhárom körözött bűnözőt. Összesen ötezer-négyszáz autósra szabtak ki bírságot huszonegymillió forint értékben.
Több szakma képviselőiből álló csoportok fogadják a nehézgépjárműveket a mérőműszerekkel felszerelt ellenőrzőpontokon – jelentette be Békési József, a Közlekedési Főfelügyelet főigazgatója. A felügyelet munkatársai és a rendőrök az okmányok és a kocsi műszaki állapotának vizsgálatán kívül számon kérik a veszélyes áruk szállítására vonatkozó előírások betartását. Megmérik a tengelysúlyt, a káros anyagok kibocsátásának menynyiségét, tesztelik a gumiabroncsokat, de a járőröknek gondjuk lesz a szélvédő tisztaságára is. Megkülönböztetett figyelem övezi majd a menetíró korongok adatait, a pihenőidő betartását. Az elalvásos balesetek száma is növekedett ugyanis, ezért a túlmunka szigorú büntetést von maga után. Ugyanennek a járműfajtának a tavalyi ellenőrzésekor huszonötezer kocsit vizsgáltak, és kétszázmillió forint bírságot szabtak ki. Újságírói kérdésre válaszolva Hatala József kijelentette: a rendőröket is megbüntetik, ha nem használják a szolgálati kocsikban a biztonsági övet.
Az Európai Unió előírásai szerint a tagországoknak 2010-ig ötven százalékkal csökkenteniük kell a közlekedési balesetek számát – mondta Kovács Ferenc közlekedési helyettes államtitkár. Magyarországon ez a határidő – különféle okok miatt – nem tartható be.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.