Új fejezet az Audi kombik történetében

Miközben az Audi a quattro négykerékhajtás negyedszázados jubileumát ünnepli, jutott ideje a modellpaletta frissítésére is. A csaknem négyszázezer példányban eladott negyedik generációs prémium kombi utóda minden dimenziójában megnőtt, ráadásul nemcsak esztétikai, hanem műszaki szempontból is számos újdonságot vonultat fel.

Jávor József
2005. 02. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyugat-Európában mintegy negyven százalékkal részesedik a kombi az A6-os eladásaiból, ezért nem véletlen, hogy az Audi komoly energiát fektetett az új Avant megalkotásába. A külcsín terén különösen sikeresnek mondható a fejlesztés, hiszen az újonc sziluettje azt az időtlen, sportos eleganciát idézi, amely a legnemesebb brit kupé-kombik sajátja volt egykoron, és amelyet a legújabb korban eddig csak a Rover 75 Estate képviselt. A klasszikus képet két végéről a szedánról már megszokott elemek keretezik. Habár a hatalmas, folytonos krómcsíkkal keretezett hűtőpajzs, vagy a közvetlen előfutárnál valamivel meredekebb hátsó ajtó csípőjét megragadó, fekvő lámpatestek esztétikuma ízlés kérdése, a modern és a tradicionális formai jegyek elegyítése remekül sikerült, így aligha pusztán a márkahűség szólt Martin Winterkornból, a márka igazgatótanácsának elnökéből, amikor minden idők egyik legszebb Audijának nevezte az új kombit.
Az eladások növeléséhez ugyanakkor megfelelő műszaki tartalom is szükséges a szegmensben, és az ötödik Avant-sorozat ebben sem okoz csalódást. A gyár jó néhány technológiai premierrel bevárta az újdonság megjelenését, így a teljes modellcsaládhoz mostantól rendelhető a fénykibocsátó diódákból álló féklámpa, a kanyarkövető fényszóró, a légrugózás vagy a zseniális adaptív sebességtartó automatika. 25 százalékkal gyarapodott a csomagtartó kapacitása: a 105 centiméter széles üreg alaphelyzetben 565 literes, az ülések ledöntésével pedig csaknem háromszor ekkorára bővíthető. Ennél is lényegesebb a hosszanti sínpárba illeszthető opciós szervezőelemek hosszú sora, a dupla kerékpárállványtól kezdve a méretes kacatdobozon át a változtatható hosszúságú határoló rudakig. Szintén új fejlesztés a programozható nyitási magasságú motoros csomagtérajtó-mozgatás.
Az Audi-rajongók számára mindazonáltal a legfontosabbak a menettulajdonságok. Az élvezetről hat erőforrás, köztük a vadonatúj 2,4-es benzines (177 LE) gondoskodik. Csupán a legkisebb, kétliteres dízel (140 LE) soros négyhengeres, a többi hat, illetve nyolchengeres V-motor 180–335 lóerővel. Ezeket a hatfokozatú manuális, automatikus vagy fokozatmentes váltóművekkel kombinálva összesen tizennégy különböző hajtáslánc-variáció lehetséges, közülük hét
quattro összkerékhajtást kapott.
A többek között kétzónás automatikus klímát, teljes körű aktív és passzív védelmi rendszereket, MMI központi vezérlőegységet, esőérzékelőt és elektromos rögzítőféket tartalmazó szériatartozék-listánál csak az opciós felsorolás bőségesebb. A DVD-alapú navigációs rendszertől kezdve a kulcs nélküli indításon át egészen a hangvezérlésig szinte bármi rendelhető az autóhoz. Magyarországon április elejétől vehetők át az első A6 kombik, a szedánnál várhatóan 6-700 ezer forinttal magasabb áron.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.