Nyugat-Európában mintegy negyven százalékkal részesedik a kombi az A6-os eladásaiból, ezért nem véletlen, hogy az Audi komoly energiát fektetett az új Avant megalkotásába. A külcsín terén különösen sikeresnek mondható a fejlesztés, hiszen az újonc sziluettje azt az időtlen, sportos eleganciát idézi, amely a legnemesebb brit kupé-kombik sajátja volt egykoron, és amelyet a legújabb korban eddig csak a Rover 75 Estate képviselt. A klasszikus képet két végéről a szedánról már megszokott elemek keretezik. Habár a hatalmas, folytonos krómcsíkkal keretezett hűtőpajzs, vagy a közvetlen előfutárnál valamivel meredekebb hátsó ajtó csípőjét megragadó, fekvő lámpatestek esztétikuma ízlés kérdése, a modern és a tradicionális formai jegyek elegyítése remekül sikerült, így aligha pusztán a márkahűség szólt Martin Winterkornból, a márka igazgatótanácsának elnökéből, amikor minden idők egyik legszebb Audijának nevezte az új kombit.
Az eladások növeléséhez ugyanakkor megfelelő műszaki tartalom is szükséges a szegmensben, és az ötödik Avant-sorozat ebben sem okoz csalódást. A gyár jó néhány technológiai premierrel bevárta az újdonság megjelenését, így a teljes modellcsaládhoz mostantól rendelhető a fénykibocsátó diódákból álló féklámpa, a kanyarkövető fényszóró, a légrugózás vagy a zseniális adaptív sebességtartó automatika. 25 százalékkal gyarapodott a csomagtartó kapacitása: a 105 centiméter széles üreg alaphelyzetben 565 literes, az ülések ledöntésével pedig csaknem háromszor ekkorára bővíthető. Ennél is lényegesebb a hosszanti sínpárba illeszthető opciós szervezőelemek hosszú sora, a dupla kerékpárállványtól kezdve a méretes kacatdobozon át a változtatható hosszúságú határoló rudakig. Szintén új fejlesztés a programozható nyitási magasságú motoros csomagtérajtó-mozgatás.
Az Audi-rajongók számára mindazonáltal a legfontosabbak a menettulajdonságok. Az élvezetről hat erőforrás, köztük a vadonatúj 2,4-es benzines (177 LE) gondoskodik. Csupán a legkisebb, kétliteres dízel (140 LE) soros négyhengeres, a többi hat, illetve nyolchengeres V-motor 180–335 lóerővel. Ezeket a hatfokozatú manuális, automatikus vagy fokozatmentes váltóművekkel kombinálva összesen tizennégy különböző hajtáslánc-variáció lehetséges, közülük hét
quattro összkerékhajtást kapott.
A többek között kétzónás automatikus klímát, teljes körű aktív és passzív védelmi rendszereket, MMI központi vezérlőegységet, esőérzékelőt és elektromos rögzítőféket tartalmazó szériatartozék-listánál csak az opciós felsorolás bőségesebb. A DVD-alapú navigációs rendszertől kezdve a kulcs nélküli indításon át egészen a hangvezérlésig szinte bármi rendelhető az autóhoz. Magyarországon április elejétől vehetők át az első A6 kombik, a szedánnál várhatóan 6-700 ezer forinttal magasabb áron.

Megható üzenetet küldött édesanyja Kapu Tibornak