A Nagy Fehér Fogyasztó esete a bifidusszal

Péntek Orsolya
2005. 06. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még jó, hogy van akciós csomagolás. Az akciós csomagolásban az a jó, hogy ilyenkor a terméknek a 10, a 25 vagy az 50 százaléka „ingyen” van, amit természetesen ugyanúgy meg kell fizetni, mint azt a részét, ami nem ingyen van, csak ez nem tűnik fel. (Egyszer valamelyik marketinges, aki a kechuposdoboznál is bedobta ezt a stratégiát, elmondhatná, hogy a flakon tetején vagy az alján lévő rész az ingyenes, csakhogy a jó vásárt csinálók elégedett arckifejezésével élvezhesse az ember a cukros paradicsompürét.) De ha a Nagy Fehér Fogyasztónak elégszer elmondják, hogy az aktívjoghurtból, amelyben kéz a kézben grasszálnak az egészséges bifidusok és a kevésbé egészséges E-k, most egy „ingyen” van, akkor ezt annyira elhiszi, hogy fel sem tűnik neki, hogy a pénztárnál nagyobb összeget hagy ott a műanyag tálcányi egészségért, mintha venne kilenc darab mezei joghurtot, amiben szerényen a sarokba húzódik a bifidus, mert pocsék a PR-ja.
A dupla csomagolásnál (felnőttkori, eukonform nevén duopack), általában akkor lesznek adakozó kedvűek, amikor közeleg a lejárati határidő – amire egyébként Magyarországon kábé annyira kényesek, mint az Albán Köztársaság hegyi falvaiban –, vagy ha a termék önmagától eladhatatlan. Ilyenkor beindítják az „ingyenszerzés” effektust, és amiből egy nem kellett, kettő kell, mert az egyik ingyenes.
A legjobb, amikor teljesen értelmetlen „ajándékokat” csomagolnak össze egy termékkel. A női tusfürdővel (természetesen duopack) negyvenkettes vad rózsaszín műanyag papucsot, a kávéval reklámbögrét (hirdesd már a munkahelyeden is egy kicsit a terméket, ha elsétálsz kávéért), a szesszel felespoharat, a mosóporral félrevarrt képű plüssállatot, amiről nem lehet eldönteni, hogy koala vagy tasmán ördög. Ezen termékeknek a beszerzési ára pár fillér, viszont rögtön vonzóbbá teszik azt, amihez mellékelték őket, és a Kapzsi Fehér Fogyasztó – az ajándékért – már veszi is le a polcról, amit amúgy nem venne meg.
Vajon elgondolkodik valaha, egy levélzizegésű, könnyű nyári délután az Okos Fehér Fogyasztó, hogy hatputtonyos tokaji aszúból, libamájból vagy Yves Saint Laurent parfümből miért nincs duopack és akciós csomagolás?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.