Hídépítés késéssel, felelős nélkül

A tervezetthez képest öt, a módosítotthoz pedig két hónapos csúszással adták át tegnap a forgalomnak Budapesten a Balatoni út egyik, a vasúti sínek fölött áthaladó hídját. A város vezetői nem keresnek felelőst a tervezési, műszaki hibák miatt késő, 550 millió forintos beruházásnál, azonban elutasítják a pluszköltségekre hivatkozó kivitelező 100 milliós követelését.

2006. 05. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Statikai hibák miatt csúszott csaknem fél évet a Balatoni úti híd átadása – tájékoztatta lapunkat Vajda Pál MSZP-s főpolgármester-helyettes, aki tegnap avatta föl és adta át a forgalomnak a felüljárót. Elmondta: az eredetileg 536 millió forintos felújítás költségeit megnövelte, hogy a statikai terveket – az illetékes szakhatóság kérésére, valamint a MÁV igényeinek megfelelően – át kellett dolgozni, ezért a kivitelező Hídépítő Zrt.-vel szerződést módosítottak. A beruházás végösszege így lett 550 millió forint, de most a cég a téli munkák pluszköltségeire hivatkozva további 100 milliót követel. – Nem keresünk felelőst, azonban a késés miatt nem fizetjük ki a követelést – hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes, hozzátéve: Magyarországon egyedülállóan megerősített, vasbeton elemekből gyakorlatilag egy új hidat építettek, a 7-es utat felújították Budafok határáig, s az aszfaltozást az idén a városhatárig folytatják.
Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció vezetője kijelentette: felháborító, hogy az előkészítetlenség, a műszaki felmérés hiánya, illetve a trehány munkavégzés miatt az adófizetőknek már eddig 14 millió forintos többletkiadást jelentett a csúszó beruházás. – Az ellenzék az év elején felhívta a figyelmet, hogy az autósok csak terelőúton, Kelenvölgyön és Rózsavölgyön át közlekedhetnek, óriási káoszt okozva az érintett területeken. Megrongálódott többek között a Péterhegyi út, az itt élők pedig elviselhetetlen zaj- és környezetszennyezést voltak kénytelenek elviselni a megnövekedett forgalom miatt – emelte ki Kupper András. Szerinte a felelőst valóban nem kell keresni, mert az egyértelműen a beruházás megbízója, az önkormányzatot képviselő Demszky Gábor főpolgármester.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.