Milliárdokat költ feleslegesen a BKV Zrt. a nagykörúti villamosmegállók felújítására, miközben az eddigi tapasztalatok szerint az utazás biztonsága csökken, s az új megállók kialakítása sokaknak nem a komfortosabb utazást, hanem a használhatatlanságot jelenti – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (Veke) szóvivője. A civil szervezet egyetért azzal, hogy a júliustól üzembe álló új Combino villamosok miatt szükségesek az átalakítások, azonban úgy vélik, hogy emiatt nem érheti hátrány az utasokat.
Mint arról beszámoltunk, a főváros 3,5 milliárd forintból korszerűsíti a 4-es és a 6-os villamos áramellátási rendszerét, a fogyatékkal élők vagy babakocsival közlekedők érdekében megállóhelyeket szélesítenek ki, és összesen 30 helyen építik át a peronokat. A Veke szerint a már felújított vonalszakasz átadása óta a hanyag munka miatt ötször fordult elő olyan üzemzavar, amely hosszabb időre megbénította a forgalmat. – Elfogadhatatlan, hogy megszüntették a 6-os villamos körtéri hurokvégállomását, a Nyugati téri megállóban oszlopot tettek az egyik ajtó útjába, a mozgássérültek fogadására kialakított, alacsonyabbra épített peronokról sok helyütt csak lépcsőn lehet távozni, s a költségnövekedést nem jelentő vakvezető sávok telepítése pedig ismét elmaradt – olvasható a civil szervezet hibajegyzékében.
Aba Botond, a BKV Zrt. vezérigazgatója elmondta: a beruházás októberre készül el, így azt csak akkor lehet értékelni. A közlekedési társaság szerint a kiépítendő párhuzamos áramellátási hálózat végül biztonságosabb lesz, a peronok kialakítását pedig minden érintett szervezettel egyeztették. – Azt, hogy használhatatlanok lennének a megállók, az utasok kilencven százaléka cáfolja – ismertette a BKV által megrendelt közvélemény-kutatás eredményét Aba Botond.
Egy erőszakos bűnöző bosszúból ölte meg az RTL Klub volt vezetőjét