Csaknem három évig tartó munkálatok kezdődnek jövő héten Budán, a Szent Gellért téren, ahol a négyes metró megállóját alakítják ki. Május 15-én lezárják a Műegyetem rakpartot, s csak szeptember végén indulhat meg a forgalom egy-egy sávon. A munkát közműkiváltásokkal kezdik, ezután indul meg az állomásszerkezet építése, úgynevezett résfalas technológiával. Erre a védett hő- és hévízforrások megóvása miatt van szükség. – A korábban módosított nyomvonal elkerüli a „veszélyes” területet, azonban a téren kialakítanak egy 250 méter mély figyelőkutat, ahonnan mintavétellel folyamatosan ellenőrzik a vízminőséget – mondta Demszky Gábor főpolgármester, kiemelve: a pályázati kiírás szerint ezt, az 53 milliárd forintos beruházást az alagútfúrási tender nyertese, a Bamco konzorcium végzi.
A Szent Gellért téri állomás építésével azonos időben kezdenek hozzá a négyes metró budai állomásainak építéséhez is a Móricz Zsigmond körtéren, a Bocskai úton és a Tétényi úton is. – Aki teheti, utazzon a BKV járműveivel, ugyanis a munkálatok nem járnak tömegközlekedési korlátozásokkal – hívta föl a fővárosiak figyelmét Aba Botond, a cég vezérigazgatója.
A káosz azonban egyre csak fokozódik majd fővárosszerte, hiszen jelenleg huszonegy helyszínen zajlanak az útfelújítások, többek között a XI. kerületi Fehérvári úton, a III. kerületi Nánási úton, a Pesti alsó rakparton, a II. kerületi Nagykovácsi úton, a Bem rakparton, a XII. kerületi Istenhegyi úton, a Budaörsi úton, a IX. kerületi Gyáli úton a Váci út újpesti szakaszán és a XVII. kerületi Pesti úton. Az MSZP– SZDSZ-es vezetésű önkormányzat tavaly 80 kilométernyi út burkolatát cseréltette ki, az idei kampányévben 200 kilométer szakasz aszfaltozása a cél, s a nyáron folytatják a kettes metró felújítását is.
Szálka Miklós, a fővárosi városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke szerint a koalíció már az öszszehangoltság látszatára sem adva készül az őszi választásra.
Üldözte a párját a férfi, mert nem bírta feldolgozni a szakítást