Közlekedési káoszt hoz a hétfő

Óriási közlekedési káoszra kell számítani hétfőtől a fővárosban, amikor a négyes metró Szent Gellért téri állomásának építése miatt szeptember végéig lezárják a Műegyetem rakpartot. Javában tart az idei útfelújítási program, s nyáron nekilátnak a kettes metró felújításához is. A fővárosi ellenzék szerint Budapest vezetői kampányolnak, és már az összehangoltság látszatára sem adnak.

2006. 05. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csaknem három évig tartó munkálatok kezdődnek jövő héten Budán, a Szent Gellért téren, ahol a négyes metró megállóját alakítják ki. Május 15-én lezárják a Műegyetem rakpartot, s csak szeptember végén indulhat meg a forgalom egy-egy sávon. A munkát közműkiváltásokkal kezdik, ezután indul meg az állomásszerkezet építése, úgynevezett résfalas technológiával. Erre a védett hő- és hévízforrások megóvása miatt van szükség. – A korábban módosított nyomvonal elkerüli a „veszélyes” területet, azonban a téren kialakítanak egy 250 méter mély figyelőkutat, ahonnan mintavétellel folyamatosan ellenőrzik a vízminőséget – mondta Demszky Gábor főpolgármester, kiemelve: a pályázati kiírás szerint ezt, az 53 milliárd forintos beruházást az alagútfúrási tender nyertese, a Bamco konzorcium végzi.
A Szent Gellért téri állomás építésével azonos időben kezdenek hozzá a négyes metró budai állomásainak építéséhez is a Móricz Zsigmond körtéren, a Bocskai úton és a Tétényi úton is. – Aki teheti, utazzon a BKV járműveivel, ugyanis a munkálatok nem járnak tömegközlekedési korlátozásokkal – hívta föl a fővárosiak figyelmét Aba Botond, a cég vezérigazgatója.
A káosz azonban egyre csak fokozódik majd fővárosszerte, hiszen jelenleg huszonegy helyszínen zajlanak az útfelújítások, többek között a XI. kerületi Fehérvári úton, a III. kerületi Nánási úton, a Pesti alsó rakparton, a II. kerületi Nagykovácsi úton, a Bem rakparton, a XII. kerületi Istenhegyi úton, a Budaörsi úton, a IX. kerületi Gyáli úton a Váci út újpesti szakaszán és a XVII. kerületi Pesti úton. Az MSZP– SZDSZ-es vezetésű önkormányzat tavaly 80 kilométernyi út burkolatát cseréltette ki, az idei kampányévben 200 kilométer szakasz aszfaltozása a cél, s a nyáron folytatják a kettes metró felújítását is.
Szálka Miklós, a fővárosi városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke szerint a koalíció már az öszszehangoltság látszatára sem adva készül az őszi választásra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.