Az uniónak az áruk szabad mozgása elvét sértő diszkriminatív intézkedés születik, ha elfogadja a parlament a gépjárműadó tervezett módosítását – állítja a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE). A kormány a gépjárműadó rendszerének átalakítását tervezi, amelynek következtében a személygépkocsik és motorkerékpárok jövő évtől évjárat és a motor teljesítménye szerint adóznak.
A javaslat szerint a legtöbb adót az újonnan forgalomba helyezett, nagy teljesítményű autók tulajdonosai fizetik, míg az adó az évek számával csökken. Az adónem átalakítása a fizetendő adó mértékét növeli, hiszen a javaslat számos kedvezmény eltörlését is tartalmazza. Így megszűnik többek között az Euro 3-as, Euro 4-es besorolású, illetve a gáz- és elektromos üzemű járművek adókedvezménye. Az érdekképviselet azt nehezményezi, hogy a törvény szerint az import használt gépjárművek gyártási évüktől függetlenül újnak számítanak a gépjárműadó szempontjából, azaz ugyanannyit adóznak majd utánuk tulajdonosaik, mint a nulla kilométeres autók esetében – mondta el kérdésünkre Fojt Attila, az MGOE elnöke. A június 21-én benyújtott, Farkas Imre, Jauernik István és Kovács Tibor MSZP-s képviselők által jegyzett módosítás ráadásul indoklás nélkül rendelkezik így. Az érdekképviselet nem tud róla, hogy hatástanulmány előzte volna meg a módosítást. Az MGOE szerint a lényegi indoklás nélkül benyújtott módosító indítvány zavarossá teszi az adózás rendszerét, értelmetlenül, az eredeti törvényben megfogalmazottakkal ellentétesen, a szociális tényező figyelembevétele nélkül adóztat egyes személyeket, és feltehetően lobbiérdekeket szolgál.
Vidnyánszky Attila nyílt levele Dúró Dórának