Demszky botránykampánya

Demszky Gábor ötödik főpolgármester-jelölti kampánya sikertörténetnek szánta a nagykörúti Combino villamosok elindítását, azonban a hét végén csaknem tragédiához vezetett a felsővezeték-hálózat sietve végzett átalakítása. Az MSZP és az SZDSZ közös jelöltje választási esélyeinek várhatóan az sem használ, hogy holnap zárul le a meghosszabbított nyomozás a városházi gépkocsihasználat ügyében.

2006. 07. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a közvélemény-kutatások mindeddig Demszky Gábor jelentős előnyét jelezték az őszi választásokra, az utóbbi hetekben egyre több botrány árnyékolja be az MSZP és az SZDSZ közös főpolgármester-jelöltjének kampánykezdetét. A nagykörúti villamosok körüli botrány a hét végén ért (egyelőre) tetőpontjára, amikor csaknem tragédiát okozott, hogy a Combino villamosok érkezése miatt felújított felsővezeték-hálózat próbájakor két villanyoszlop is kidőlt. Megelőzően egy hónap alatt több mint egy tucatszor állt le a közlekedés áramellátási problémák, illetve hálózatszakadás és a régi Ganz villamosok áramszedőinek törése miatt.
Ismert, a 40 Combino villamos beszerzésére több mint 32 milliárd forintot, a szükséges átalakításra összesen 5,3 milliárdot költ a főváros az adófizetők pénzéből. Az ügyben a főpolgármester folyamatosan vizsgálatokat ígért, a hét végén pedig felháborodásának hangot adva a BKV-ra hárította a felelősséget.
Tarlós István, a Fidesz, a KDNP, a Jobbik és számos civil szervezet által támogatott független főpolgármester-jelölt szerint Demszky Gábor akkor nevezhetné tűrhetetlennek a helyzetet, ha azt a tükörbe nézve mondja. – A BKV átszervezése valóban nem tűr halasztást. Vagy teljesen alkalmatlan a főváros vezetése, vagy kampánycélokból erőlteti a nagykörúti villamosprogramot. Minden szakmaiságnak ellentmond, hogy technológiai sorrendeket átugorva, próbaüzem nélkül alakítják át a felsővezeték-hálózatot. A BKV a főváros cége, a városvezetés mégis elnézi, hogy milliókat költenek PR-kampányra, miközben olyan oszlopokra helyezik a nehezebb vezetékeket, amelyek 8 milliméteres falvastagságról 1 milliméterre korrodáltak – fakadt ki Tarlós.
Zsinka László, a MIÉP főpolgármester-jelöltje szerint Demszky Gábor felelőssége egyértelmű: a sikersztorinak szánt villamoscsere csődöt mondott, és kiderült a BKV, illetve a városvezetés szakmai alkalmatlansága is.
A főpolgármester nem csak a nagykörúti villamosbotrány miatt aludhat nyugtalanul: holnap jár le a városházi gépkocsihasználat ügyében két hónappal ezelőtt meghosszabbított nyomozás a Központi Nyomozó Főügyészségen. Ismeretes, a feljelentett személy a cselekmény elkövetése idején az Európai Parlament megválasztott képviselője volt, jelenleg pedig országgyűlési képviselő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.